۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 83765843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پویش‌های مردمی سقز ایثارگرانه در مبارزه با کرونا عمل کردند

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه سقز با اشاره به کنترل نسبی کرونا در کشور از پایان فعالیت کمپین‌های مردم نهاد در این شهرستان خبر داد و گفت: پویش‌های مردمی ایثارگرانه و دلاورانه در مبارزه با کرونا عمل کردند.

اسماعیل رستم پور روز دوشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای کمپین‌های مردم نهاد و خیران بی هیچ چشم داشتی، ایثارگرانه و دلاورانه در جمع آوری کمک‌های مردمی و خدمت رسانی به مردم شهرستان، حضور موثر داشتند و این تلاش‌ها فراموش نشدنی است.

وی ضمن تقدیر از اقدامات این کمپین‌ها افزود: این عزیزان در همان روزهای اول شیوع کرونا با حضور در فرمانداری سقز و تشکیل هیات مدیره و کمیته‌های تخصصی برای تقسیم بندی وظایف جهت برون رفت از مشکل اعلام آمادگی کردند.

وی اضافه کرد: تلاش‌ها و گام‌های این جمع نوع دوست در راستای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی، تخصیص بخشی از کمک های جمع آوری شده به کادر درمان، همکاری با ادارات دولتی و عمومی، گندزدایی، اعلام هشدار به مردم برای رعایت مسائل بهداشتی، قابل تقدیر است.

رستم پور با بیان اینکه دولت، بسترهای لازم برای فعالیت های گروه های خودجوش جهت پیشگیری از کرونا را آماده کرد، افزود: این افراد برای تاثیر گذاری بیشتر کمک ها، بر پایه شیوه و چهارچوب مشخص و از قبل تعیین شده و هماهنگ با فرمانداری گام برداشتند.

وی از تلاش های اصحاب رسانه برای آگاه سازی مردم و همچنین ارایه گزارش اقدامات کمپین‌ها برای شفاف سازی روند پرداختی ها و کمک ها، تقدیر کرد و یادآور شد: در صورت افزایش پیک بیماری ویروس کرونا در شهرستان، دوباره جهت جمع آوری کمک های مردمی با کمپین ها هماهنگی لازم انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: افراد و گروه‌ها در اعلام شماره کارت یا حساب تحت عنوان های مختلف مثل افطاری و غیره با فرمانداری هماهنگی داشته باشند و مجوزهای لازم را اخذ کنند در غیر اینصورت برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

وی گفت: مردم شهرستان سقز و خیران نیز جهت واریز کمک های مردمی، صحت و سقم شماره حساب را از فرمانداری جویا شوند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمارها تاکنون ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۷۱۰ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha