بهترین نغمات قرآنی از صد شبکه صداوسیما پخش می‌شود

تهران- ایرنا- معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: این شورا تمام توان خود را به کار گرفته تا در همکاری با صدا و سیما مردم بتوانند از بهترین نغمات قرآنی در بیش از صد شبکه تلویزیونی و رادیویی سراسری، استانی و برون‌مرزی بهره‌مند شوند.

به گزارش روز دوشنبه شورای عالی قرآن، محمدتقی میرزاجانی با اعلام این خبر افزود: در ماه رمضان با توجه به افزایش تولید و پخش برنامه‌های قرآنی در شبکه‌های مختلف صداوسیما، به همین نسبت، حجم فعالیت‌های نظارتی شورا، با افزایش چشمگیری روبه‌رو است.

پخش ترتیل گروهی از رادیو قرآن

وی اضافه کرد: تولید یک دوره ترتیل گروهی کل قرآن با تلاوت تعدادی از اساتید و قاریان صاحب نام کشور نیز این روزها در استودیو صدای شورای عالی قرآن در جریان است و پخش روزانه آن، ساعتی پیش از اذان ظهر در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه رادیویی قرآن آغاز شده است.

میرزاجانی ادامه داد: محفل قرآنی طلیعه ماه رمضان با توجه به محدودیت‌های موجود، بدون مخاطب و با برقراری ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه مصادف با اولین روز از ماه مبارک رمضان و با یک ابتکار جدید برگزار شد. 

نظارت بر برنامه های جزء خوانی قرآن

معاون شورای عالی قرآن افزود: در هفته‌های گذشته، مقدمات محتوایی برگزاری برنامه جزءخوانی قرآن در اقصی‌ نقاط کشور، در معاونت نظارت شورا فراهم شد که نقش شورا در این برنامه، ارزیابی و تعیین مرتّلین و همچنین، نظارت محتوایی بر آن است. البته با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجتناب از تشکیل اجتماعات مردمی، امسال این برنامه به شکل سنوات قبل و با حضور مخاطبان برگزار نمی‌شود و با تدبیر صدا و سیما در برخی استان‌ها و مراکزی که آمادگی لازم را داشتند، به صورت استودیویی در حال برگزاری است.

وی گفت: دوره جدید آموزش تخصصی غیر حضوری تلاوت قرآن ویژه قاریان غیر تهرانی منتخب در ادوار گذشته طرح ارزیابی قاریان و مدرسان، برنامه دیگری است که با هدایت تعدادی از اساتید و مدرسان حائز درجه یک در همین طرح، از اواخر اردیبهشت‌ماه جاری آغاز خواهد شد.

ثبت نام طرح ارزیابی قاریان 

میرزاجانی افزود: ثبت نام نهمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان، با اعلام فراخوان در رسانه‌ها از اول خردادماه سال جاری آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شورا، اقدام به ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال، مطالعه چند طرح را با هدف ورود جدی‌تر به فضای مجازی آغاز کرده‌ایم و اعتقاد داریم که باید سرمایه‌گذاری لازم در این حوزه صورت گیرد تا از قافله عقب نمانیم. امیدواریم هرچه زودتر این مطالعات به اقدامات عملی منجر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha