کرونا در اروپا؛ آمار فوتی‌ها به پایین‌ترین حد رسید

تهران- ایرنا - پس از هفته‌ها جولان ویروس کرونا در قاره سبز، نمودار آمارهای مربوط به روز گذشته(یکشنبه) از شمار جانباختگان در کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس برای نخستین‌بار به پایین‌ترین حد نسبت به روزها و هفته‌های گذشته رسید. 

به گزارش روز دوشبه نشریه ال پائیس اسپانیا، بیماری کووید-۱۹ در حالی جهان را طی ماه‌های اخیر در شرایط هشدار قرار داده، که آمارهای دیروز (یکشنبه) از شمار جانباختگان در برخی کشورهای اروپایی نسبت به روزهای اخیر روند کاهشی جزئی داشت؛ فرانسه در مقایسه با ۳۶۹ مورد فوتی در روز شنبه، ۲۴۲ مورد را گزارش داد؛ در ایتالیا ۲۶۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که این پایین‌ترین تعداد از ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) تا کنون است؛ آمار فوت‌شدگان در انگلیس با ۴۱۳ مورد جدید به ۲۰ هزار و ۷۳۲ نفر رسید؛ در اسپانیا نیز شمار جانباختگان ۲۸۸ نفر ثبت شد که از ماه گذشته تا کنون، این پایین‌ترین آمار گزارش شده است.

اروپا که تاکنون خسارات زیادی را در اثر بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ متحمل شده است، نزدیک به دو سوم از بیش از ۲۰۷ هزار جان باخته ناشی از این بیماری در جهان را  تا روز شنبه به خود اختصاص داده است.

با مهار نسبی بحران شیوع کرونا در اروپا، بعد از آلمان، دیگر کشورهای اروپایی نیز اقدام به کاهش تدریجی محدودیت‌های اعمال شده به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ کردند.

در اسپانیا، محدودیت‌های کرونایی تا ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) ادامه دارد اما برخی کارگران مشروط به زدن ماسک، فعالیت خود در کارخانه ها و کارگا ها را از سر گرفتند.
دولت اسپانیا در ادامه تصمیم‌گیری‌های خود مبنی بر کاهش تدریجی محدودیت‌ها، پس از ۴۴ روز قرنطینه و ممنوعیت تردد کودکان، مجوز خروج کودکان زیر ۱۴ سال از منزل را از دیروز یکشنبه اعلام کرد؛ این تصمیم دولت مشروط بوده به نحوی که کودکان به همراه یک نفر از والدین خود برای مدت محدود یک ساعت و تا فاصله یک کیلومتری از محل سکونت، اجازه تردد خواهند داشت ...

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا همچنین اعلام کرد که در صورت ادامه روند مطلوب بیماری در کشور، شهروندان از تاریخ دو مه هفته آینده (سیزدهم اردیبهشت) برای پیاده روی و انجام فعالیت ورزشی اجازه خواهند داشت که از منازل خارج شوند.

وزارت بهداشت اسپانیا همچنین به ایالت های خودمختار در مورد شیوع دوباره کووید-۱۹ هشدار داد و به منظور آمادگی در برابر موج دوم بیماری دستورالعمل‌هایی برای افزایش سطح ایمنی مراکز درمانی صادر کرد؛ دوبرابر کردن ظرفیت بخش‌های آی سی یو، به حداقل رساندن مدت زمان انجام آزمایش‌های تشخیصی و شناسایی گسترده موارد مشکوک نمونه‌هایی از ضوابط بهداشتی توصیه شده است.  .

در ایتالیا با افزایش بهبودیافتگان و کاهش وخامت حال مبتلایان کووید- ۱۹ امید تازه ای جوانه زده است اما تا قبل از ۳ می (۱۴ اردیبهشت) محدودیت‌ها رفع نخواهد شد؛ اگرچه بتدریج کسب‌وکارها با اتخاذ تدابیر بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

در فرانسه نیز شروع رفع تدریجی محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) است؛ اگرچه رییس جمهور فرانسه از دوشنبه ۲۰ آوریل (یکم اردیبهشت)  به خانواده‌های افراد سالمند با رعایت  اصول و موازین بهداشتی و حفظ فاصله ایمنی، اجازه ملاقات با آنها را داد. همچنین دولت فرانسه بازگشایی تدریجی مدارس را از ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) پیش بینی کرده است، اما چگونگی آن هنوز درحال بررسی است.

آلمان از دوشنبه۲۰ آوریل (یکم اردیبهشت) اولین گام از فرآیند بلند مدت و تدریجی رفع محدودیت‌های کرونایی خود را آغاز نموده و برخی مغازه‌ها با مساحت کمتر از ۸۰۰ متر مربع اجازه بازگشایی یافتند. با این حال رستوران‌ها  و مراکز فرهنگی و ورزشی در این کشور همچنان تعطیل است؛ مدارس و دانشگاه‌ها نیز به تدریج از ۴ مه (۱۵ اردیبهشت) بازگشایی خواهند شد.

تنها دولت انگلیس محدودیت های خود را که از ۲۳ مارس اعمال کرده است، دستکم تا ۷ می (۱۸ اردیبهشت) تمدید کرده و هنوز هیچ برنامه ریزی برای رفع محدودیت‌ها در این کشور انجام نشده است.

اسپانیا با بیش از ۲۲۶ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۳ هزار مورد فوتی، ایتالیا با بیش از ۱۹۷ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۶ هزار مورد فوتی، فرانسه با بیش از ۱۶۲ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۲ هزار فوتی و آلمان با بیش از ۱۵۷ هزار مورد ابتلا و انگلیس با بیش از ۱۵۲ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا، به ترتیب در جایگاه پنج کشور اول اروپایی فهرست جهانی تعداد مبتلایان به این بیماری قرار دارند

 
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha