توزیع ۸ هزار بسته غذایی بین نیازمندان چهارمحال وبختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع ۸ هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی بین نیازمندان استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام حسن امیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: این بسته‌های از محل درآمد موقوفات، کمک خیران و درآمد بقاع متبرکه تهیه و در طرح ضیافت و همدلی بین اقشار آسیب‌دیده و نیازمند توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: همزمان با نیمه شعبان نیز در طرح" نسیم انتظار" ۶هزار و ۴۰۰ پرس غذا تهیه و بین بیماران بستری در بیمارستان و نیازمندان توزیع شد.

وی گفت: در ماه شعبان ۲ هزار و ۴۱۰ بسته غذایی به ارزش یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

امیری، از آغاز  اجرای طرح ضیافت الهی در ۴۲ بقعه متبرکه استان به صورت مجازی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی قرآن، سخنرانی و برگزاری برنامه سحرخوانی به صورت مجازی از برنامه‌های این طرح است.

وی آغاز فعالیت بقاع متبرکه از اوسط اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: در صورت موافقت با بازگشایی بقاع متبرکه برنامه‌های این طرح با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری با اشاره به نامگذاری سالجاری با عنوان "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری،  به آغاز فعالیت‌های اقتصادی این اداره کل در راستای ایجاد اشتغال از محل درآمد موقوفات و کمک خیران اشاره کرد و گفت: تاکنون چندین طرح توجیهی از جمله کشت گل محمدی و تولید گیاهان دارویی و طرحهای حوزه کشاورزی تهیه شده است.

وی، اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در کنار بقاع متبرکه از جمله برون سپاری و نگهداری زمین‌های کشاورزی و گردشگری حاشیه بقاع و همچنین واگذاری و اجاره دادن مغازه و املاک حاشیه بقاع برای سرمایه‌گذاری را از مهمترین برنامه‌های سالجاری اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد.

امیری، بر جهت دادن نیت واقفان به سمت اشتغال و نیازهای روز جامعه تاکید کرد و گفت: سال گذشته تمام درآمد حاصل از نیت موقوفات در جهت تحقق نیت هزینه شده است.

به گفته وی،هم‌اکنون یکهزار و ۷۰۰ موقوفه با بیش از ۳ هزار و ۳۶۰ رقبه در استان ثبت شده است ،که یکهزار و ۲۰۰ موقوفه استان در حوزه مسجد و حسینیه است.

وی گفت: در راستای توسعه وقف مشارکتی نخستین وقفنامه مشارکتی به نام حضرت زهرا در استان آغاز شد که تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال با مشارکت یکهزار نفر جمع‌آوری شده است.

امیری افزود: در این رقف با فروش اوراق وقف ،پول جمع‌آوری شده صرف خرید یک وقف جدید برای برگزاری مراسم‌های مختلف برای حضرت زهرا(س) و همچنین توسعه و ترویج سیره زندگی ابن بانو هزینه می‌شود.

وی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بقاع متبرکه افزود: در حال رایزنی برای دریافت مجوز بخشش اجاره بها برای مستاجران موقوفات و کمک به مشاغلی هستیم که در این دوره دچار خسارت شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری در ادامه به تهیه و توزیع ۲۰۰ هزار ماسک، دستکش و گان از محل درآمد بقاع متبرکه خبر داد و گفت: این لوازم بهداشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ هزار لیتر آب ژاول نیز از محل درآمد بقاع متبرکه برای ضدعفونی کردن بقاع متبرکه و مساجد و همچنین محله‌های حاشیه این اماکن خریداری شد.

به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال وبختیاری یکهزار و ۷۰۰ موقوفه با ۳ هزار و ۳۶۰ رقبه وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha