۲۵ امامزاده شاخص چهارمحال و بختیاری میزبان سوگواره یاس نبوی است
عکس تزیینی است

شهرکرد -ایرنا- معاون فرهنگی اوقاف چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایام فاطمیه گفت: سوگواره یاس نبوی در ۲۵ امامزاده شاخص استان به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب مجازی و حضوری در حال اجراست.

حجت‌الاسلام علی مهرابی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه امسال برگزاری تجمع در اماکن سرپوشیده با جمعیت بالا به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع شده است، افزود: در بقاع متبرکه شاخص استان ،کانال مجازی طراحی شده است و برگزاری مراسم‌های مختلف در این فضا منتشر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در بقاع متبرکه شاخص استان آیین روضه خوانی، قرائت قرآن کریم،  قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا(س)، عزاداری و مداحی به مدت یک ساعت برگزار می‌شود، افزود:هیات امنای امامزادگان ،ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین عزاداران توزیع می‌کنند.

به گفته وی، در قالب طرح سردار شهید سلیمانی از ایام فاطمیه اول تا فاطمیه دوم از محل درآمد موقوفات فقط با نیت منطبق و کمک خیران، پنج هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا توزیع شده است که ارزش هر بسته معیشتی ۲ میلیون ریال است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ وقف افزود: نخستین موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) نیز از سال گذشته در استان فعال شده است و مردم و خیران می‌توانند با خرید اوراق مشارکت این موقوفه به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال از واقفان این وقف مشارکتی باشند.

به گزارش ایرنا، ۱۰۱ بقعه و امامزاده در چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha