۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۶
کد خبر: 83770544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دامپزشکی اردبیل در ماه مبارک رمضان آماده‌باش است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۶
کد خبر: 83770544
دامپزشکی اردبیل در ماه مبارک رمضان آماده‌باش است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از آماده‌باش اداره کل دامپزشکی استان به صورت تمام وقت در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

صادق صالحی افزود: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی همزمان با شروع ماه مبارک رمضان با ساماندهی ۲۸ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۴۵ پرسنل فنی و متخصص در بازرسی گوشت شروع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.

وی بیان‌کرد: در این ایام میزان تقاضا برای تامین فرآورده‌های خام دامی و گوشت قرمز و سفید افزایش می‌یابد و شهروندان باید فرآورده‌های خام دامی موردنیاز را بصورت بسته‌بندی و از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه نمایند.

وی ادامه‌داد: شهروندان باید به هنگام خرید به تاریخ تولید ، تاریخ انقضاء ، مهر بهداشتی دامپزشکی و لیبلی که بدین منظور بر روی لاشه‌های دامی استحصالی از کشتارگاه‌ها الصاق

می‌شود، دقت نمایند.

صالحی گفت: در شرایط فعلی و در راستای سلامت همگان مسوولیت‌های دامپزشکی مضاعف شده  و مردم می‌توانند به عنوان شهروند ناظر دامپزشکی با مشاهده موارد مشکوک در تولید ، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی همیار دامپزشکی بوده و این موارد را گزارش نمایند.

وی افزود: گزارش‌های موارد مشکوک در اسرع وقت رسیدگی و مراتب با تشکیل پرونده‌های تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بر ضرورت بهداشت و سلامت عمومی جامعه تاکید و به شهروندان اطمینان داد گوشت قرمز و سفید و آلایش خوراکی دامی که پس از عبور از چرخه نظارتی دامپزشکی وارد بازار مصرف می‌شود از هر نظر سالم و بهداشتی است.

صالحی با اشاره به اینکه طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به صورت مستمر در استان انجام می‌شود، گفت: امسال با اجرای طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز ، ۲۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

وی اظهارکرد: ۳۰ مورد  تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع شد.

 وی گفت: فاز دوم اجرای این طرح در ایام رمضان شروع شده و همه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی باید از قوانین بهداشتی دامپزشکی تمکین کنند.

صالحی با هشدار جدی به فرصت‌طلبان ، سودجویان و متخلفان حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه افزود: از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نکرده و متخلفان را بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

به‌گفته مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل ، از ابتدای سال جاری بیش از ۵۱۰۰  مورد از مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان بازدید بهداشتی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha