۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 83770702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش ۵۰ حرفه جدید در مرکز فنی و حرفه‌ای دامغان ارایه شد

سمنان- ایرنا- رییس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان گفت: ۵۰ حرفه جدید در این مرکز طی سال گذشته به منظور ایجاد انگیزه برای کارآموزان آموزش داده شد.

مهدی زینتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، آموزش های مهارتی را عاملی برای توسعه و اشتغال پایدار دانست و گفت: حرفه های ارائه شده در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در ۵۰ حرفه برای اولین بار برگزار شد که عمده این دوره ها در شاخه های صنعت، خدمات و کشاورزی بود. 

وی با بیان اینکه ورود حرفه‌های جدید به مرکز فنی و حرفه‌ای عامل ایجاد انگیزه برای کارآموزان است، ادامه داد: روغن گیری دانه های روغنی، تعمیرکار دوچرخه، راهنمای محلی گردشگری، دوره های حوزه جواهر سازی و دوره های سیستم های برقی، از جمله دوره‌های جدید این مرکز در سال گذشته بود. 

زینتی اضافه کرد: حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کارآموز سال گذشته در مرکز آموزش فنی حرفه‌ای برادران دامغان آموزش های مهارتی دریافت کردند. 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۳۰ هزار نفرساعت سال ۹۸ در مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران دامغان آموزش ارائه شد که ۸۰ درصد شرکت کنندگان در دوره های آموزشی موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند. 

زینتی تصریح کرد: هم‌زمان با آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، از ۱۰ فروردین امسال اجرای طرح امداد تلفنی توسط مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان آغاز شده است که مربیان حوزه های کامپیوتر، تاسیسات ساختمانی و مسوول کارگاه فناوری خودرو در این زمینه همکاری دارند.

وی افزود: این مشاوره رایگان و رفع مشکلات، همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۸ الی ۱۴ توسط مدیران مرکز به صورت رایگان و بدون دریافت هزینه به منظور رفاه حال شهروندان انجام می‌شود. 

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران دامغان گفت: باتوجه به شیوع کرونا، از طریق فضای مجازی و کانال تکنولوژی و مهارت، آموزش های مجازی به صورت رایگان به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران دامغان به همت ۲۴ کارمند فعال، ۱۲ مربی باتجربه و ۲۰ استادکار مهارتی در ۱۰ کارگاه آموزشی فعالیت می کند که در این کارگاه ها ۹۵ حرفه آموزشی اجرا می‌شود.

در استان سمنان بالغ بر ۶۰۰ حرفه در ۱۸ مرکز ثابت و شعبه های آموزش فنی و حرفه ای در حال آموزش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha