برنامه‌های هفته سرآمدی آموزش دانشگاه فردوسی مجازی برگزار می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به وجود ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، برنامه‌های هفته سرآمدی آموزش این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دکتر عادل سپهر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه‌های هفته سرآمدی آموزش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد برای دومین سال است که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها از ۱۱ اردیبهشت ماه با برگزاری جشن ستارگان دانشگاه فردوسی مشهد که دانشجویان استعدادهای درخشان در آن مورد تقدیر قرار می‌گیرند آغاز می‌شود.  
مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این هفته، بیش از ۷۰ برنامه متنوع توسط دانشکده‌های مختلف این دانشگاه به صورت وبینار و مجازی برگزار می‌گردد.
سپهر افزود: هر سال طی مراسمی با حضور ۵۰۰ نفر از اعضای هیات علمی از استادان نمونه این دانشگاه قدردانی می‌شد که امسال این برنامه در ۱۷ اردیبهشت و به صورت مجازی برگزار خواهد شد که امیدواریم تعداد شرکت‌کنندگان این مراسم بیش از ۵۰۰ نفر باشد.
وی ادامه داد: بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته، استادان منتخب از گروه‌های آموزشی مختلف در بخش‌های آموزش، تاثیرگذاری اجتماعی و فعالیت‌های بین‌المللی به صورت جداگانه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه در این مراسم برای اولین بار از نخستین استاد ممتاز دانشگاه فردوسی مشهد قدردانی خواهد شد گفت: این فرد باید دارای ویژگی‌های بارز و خاص باشد که عمده شاخص‌های مورد سنجش مرتبط با مباحث آموزشی، پژوهشی و مسوولیت پذیری اجتماعی است.
این استاد دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در این مراسم همچنین از اولین آزمایشگاه مجازی دانشگاه فردوسی مشهد به همراه چند دستاورد دیگر رونمایی خواهد شد.
دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران است که پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز با بیش از ۶ دهه قدمت هم اکنون ۲۵ هزار دانشجو دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری و ۶ هزار نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
در این دانشگاه ۸۲۰ عضو هیات علمی مشغول فعالیت هستند که ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک پی.اچ.دی یا رتبه استادی یا پروفسوری هستند.
دانشگاه فردوسی مشهد به‌ عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه شرق کشور دارای ۱۳ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی و هفت پژوهشکده است.
این دانشگاه هم اکنون بیش از ۲۵۰۰ دانشجو و دانش‌پذیر خارجی دارد که رتبه اول بین دانشگاه‌های کشور در این زمینه به شمار می‌رود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha