۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۲
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83771131
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

احداث بزرگراه ارومیه - سرو جلوتر از برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی بزرگراه ارومیه به سرو جلوتر از برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود و در روزهای آینده، ۴.۵ کیلومتر از آن با اعتبار ۶٠ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدمحسن حمزه لو روز پنج‌شنبه در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از طرح بزرگراه ارومیه به سرو افزود: ساخت و توسعه محورهای ترانزیتی از جمله این بزرگراه، زمینه‌ساز توسعه پایدار منطقه است و برنامه‌ریزی شده است که در هفته دولت امسال، بهره‌برداری کامل از آن محقق شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌ که یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بر همین اساس تکمیل محور ترانزیتی ارومیه سرو در دستور کار مجموعه راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران – تبریز – بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

«حمزه‌لو»، بیان کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی این بزرگراه از مزایای مهمی است که با بهره برداری از آن تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، این محور یکی از محورهای آنتنی و منشعب به کریدور بزرگراهی غرب کشور است و تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حجم مبادلات تجاری منطقه را فراهم می‌کند؛ پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غریی جهش چشم‌گیری داشته باشد.

عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از دهه ۸۰ شروع شده بود که با توجه ویژه دولت تدبیر و امید و توسعه راه‌های ارتباطی اتمام این طرح با جدیت پیگیری می‌شود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha