ایجاد ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی برای کرونا در ۲ ماه گذشته

تهران- ایرنا- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۲ ماه گذشته، یک هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی و ۴۲۵ تخت آی سی یو، ۹۰۰ دستگاه تنفسی تهاجمی و غیرتهاجمی و ۴۵ دستگاه سی تی اسکن برای کرونا در کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قاسم جان‌بابایی روز پنجشنبه در نشست معاون اول رییس جمهوری و معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه افزود: یکی از افتخارات ما نیروی انسانی حوزه سلامت است. تاکنون هیچ داروی قطعی برای بیماری کووید ۱۹ شناسایی و ساخته نشده است، اما کادر درمانی مراقبت صحیحی از بیماران کردند.

وی بیان کرد: در کمیته علمی ستاد ملی کرونا، پروتکل‌های متعددی برای بیماران مختلف از جمله اطفال، بیماران خاص و صعب العلاج تهیه و تدوین شد و خوشبختانه از کشورهایی بودیم که دستخوش دستورالعمل‌های خارج از کشور قرار نگرفتیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در ۲ ماه گذشته با اینکه اعتبارات جدیدی در وزارت بهداشت دریافت نکردیم، اما بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان امکانات تشخیصی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تقسیم شد تا بتوانیم شرایط مقابله با کرونا را مدیریت کنیم.

به گزارش ایرنا،  تاکنون ۹۴ هزار و ۶۴۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۸ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha