۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83771524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ربات های ژاپنی در خدمت مبتلایان به کرونا

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷
کد خبر: 83771524
ربات های ژاپنی در خدمت مبتلایان به کرونا

پکن-ایرنا- ژاپن در اقدامی ابتکاری استفاده از ربات ها برای ارایه خدمات به مبتلایان ویروس کرونا را در هتل ها و مهمانسراها آغاز کرد.

به گزارش ایرنا کسانی که در ژاپن به کرونا مبتلا می شوند بر اساس مقررات این کشور، در هتل ها و مهمانسراها مستقر می شوند تا از ازدحام در بیمارستان ها جلوگیری شود و آنها به راحتی دوران ایزوله را سپری کنند.

استفاده از این ربات ها فعلا در برخی از هتل های شهر توکیو شروع شده و تصاویری نیز از آن در نشریات این کشور منتشر شده است.

دولت محلی شهر توکیو می گوید که استفاده از ربات ها باعث می شود تا از ارتباطات اضافی با بیماران که می تواند موجب شیوع ویروس شود، کاسته شود.

دولت آبه شینزو نخست وزیر ژاپن خواستار آن شده است که ارتباطات مردمی با یکدیگر به میزان ۷۰ تا ۸۰ درصد کمتر شود و برای همین وضعیت اضطراری در سطح کشور اعلام کرده است.

تمیز کردن این هتل ها که عمدتا محل نگهداری بیماران کرونایی دارای علایم خفیف است، برعهده این ربات ها است.

ربات های استوانه ای شکل که در هتل ها مورد استفاده قرار می گیرند مجهز به برنامه هایی هستند که به آنها دستور می دهد بسته هایی را که در دست دارند در اختیار بیماران قرار داده و اتاق هایشان را تمیز کنند.

برخی از آنها نیز ربات های انسان شناس نامیده می شوند آنها مسئول ارتباط با بیماران هستند در بدو دیدن هر بیمار به او می گویند که برایش‌ آرزوی بهبودی سریع می کنند و سپس می گویند که برای ارایه بهترین خدمات آماده اند.

همچنین در هتل های ژاپن نرم افزاری هایی طراحی شده است که به صورت روزانه درجه حرارت بدن بیماران را ثبت می کند تا از برخورد فیزیکی با آنها جلوگیری شود و افراد مرتبا مجبور به ارتباط با یکدیگر نشوند.

در شهر توکیو دستکم ۵ منطقه هتل هایشان را با ۲ هزار و ۸۰۰ اتاق در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار داده اند تا از فشار بر نظام پزشکی و بهداشتی کاسته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha