۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبر: 83772384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا در اسپانیا؛ کاهش ۷۳ درصدی جرائم با خانه‌نشینی مجرمان

تهران- ایرنا- در حالی که شیوع گسترده ویروس کرونا در ماه‌های اخیر اسپانیا را با چالش‌های غیرمنتظره‌ای روبرو کرده، اما کاهش ۷۳ درصدی ثبت جرائم از آثار مثبت اعلام وضعیت هشدار در این کشور بوده است.

به گزارش نشریه لاوانگواردیا، وزارت کشور اسپانیا براساس آخرین آمار موسسه ثبت جرائم (SEC) اعلام‌کرد، میزان جرم و جنایت در ماه مارس (اسفند- فروردین) پس از گذشت ۱۵ روز از اعلام وضعیت هشدار ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور، شاهد کاهش ۷۳.۸ درصدی بود.  

بر اساس داده‌های ارائه شده، میزان جرائم ثبت شده در بازه زمانی ۱۴ تا ۳۱ مارس (۲۴ اسفند تا ۱۲ فروردین) ۱۹ هزار و ۶۵۶ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ با گزارش ۷۵ هزار و ۵۹ مورد اقدامات تبهکارانه، این رقم ۷۳.۸ درصد کاهش داشته است.

بنا بر آمارهای گزارش شده، روند نزولی ثبت جرائم در آن دسته از مناطق اسپانیا که بیشتر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشته و درگیرتر بوده‌اند، محسوس‌تر است؛ به عنوان نمونه مادرید شاهد کاهش ۸۴.۱ درصدی بوده است.   

این در حالی است که پیش از اعلام وضعیت هشدار و قرنطینه اجباری مردم، در بازه زمانی یکم تا سیزدهم مارس (۱۱ تا ۲۳ اسفند) این رقم به ۶۱ هزار و ۳۴۷ جرم جنایی می‌رسید که با افزایش حدود ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲۰۱۹) همراه بوده است.  

به همین ترتیب کاهش آمارها در مناطق پرجمعیت‌تر که نیروهای نظامی بیشتری در آنجا مستقر بوده‌اند، کاملا مشهود است؛ به طوری که در مناطق با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر، فعالیت‌های مجرمانه ۷۹.۷ درصد کاهش داشته است.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تاکنون در این کشور ۲۴۲ هزار و ۹۸۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که ۲۴ هزار و ۸۲۴  نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

۲۰۲۳

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha