۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 83773750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازار داغ سودجویان ورزش در آموزش‌های زیرزمینی همدان

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83773750
بازار داغ سودجویان ورزش در آموزش‌های زیرزمینی همدان

همدان- ایرنا- این روزها هر اندازه که نسبت به برخورد با متخلفان فعالیت‌های مخفیانه در باشگاه‌های ورزشی بوق و کرنا می‌شود اما بازدیدهای میدانی و شواهد موجود نشان از بازار داغ سودجویان ورزش در آموزش‌های زیرزمینی همدان دارد.

برخی از باشگاه ها پس از آنکه به مدت تعطیلی فعالیت های ورزشی افزوده شد، تاب نیاورده و اقدام به آموزش های خصوصی با ظرفیت محدود در ساعاتی از شبانه روز می کنند.

این روزها شماری از باشگاه ها به ویژه در مناطق حاشیه شهر ساعات خاصی از روز را برای مشتریان خصوصی خود اختصاص داده و شهریه بالایی را نیز دریافت می کنند.

البته این وضعیت تنها به ورزش های بدنسازی و پرورش اندام اختصاص ندارد و مربیان سایر رشته ها نیز به این شگرد نسبت به درآمدزایی اقدام می کنند.

آن دسته از ورزشکارانی که برنامه رژیم لاغری دارند، در دوره حجم هستند و یا می خواهند تناسب و آمادگی خود را برای دوره پساکرونا و حضور در میادین ورزشی حفظ کنند، همچنان از این فعالیت زیرزمینی استقبال می کنند.

اغلب این باشگاه ها در ساعات غروب تا پاسی از شب نیز فعالیت دارند که تصور آنها در این است که در ساعات غیراداری سرکشی از تعطیلی این مکان ها انجام نمی شود.

اغلب باشگاه ها در ساعات غروب تا پاسی از شب نیز فعالیت دارند که تصور آنها در این است که در ساعات غیراداری سرکشی از تعطیلی این مکان ها انجام نمی شود.

برخی از ورزشکاران که در دوره های تمرینی قرار دارند از وضعیت موجود در تعطیلی باشگاه ها انتقاد کرده و بدون توجه به پروتکل های بهداشتی خواستار فعالیت در سالن ها هستند.

انتقاد از تعطیلی فعالیت های ورزشی هر چند امروزه بازتاب های گسترده در فضاهای مجازی از سوی مدیران و متصدیان باشگاه ها به خاطر خسارت های مالی ، نبود درآمد و ناتوانی در تامین اجاره بها داشته است اما نسبت به فعالیت زیرزمینی برخی باشگاه ها نیز اعتراض دارند.

البته آنها می گویند چطور محیط های عمومی پرتردد در سطح شهر فعالیت خود را شروع کرده اند اما باشگاه ها همچنان باید تعطیل شوند.

به گفته آنان حتی تسهیلات اعلام شده هشت میلیون تومانی هم راهگشای مشکلات درآمدی و مالی آنها نیست و این میزان وام هم تنها  اجاره بهای یک ماهه را تامین می کند.

مربیان رشته های مختلف نیز نسبت به وضعیت فعلی ابراز نارضایتی دارند و برای آنها که بدون بیمه تامین اجتماعی هستند، این شرایط بیکاری مطلق را رقم زده است.

به گفته مربیان ورزشی، این تعطیلی باعث شده تا درآمد آنها از فعالیت ورزشی قطع شود و بیمه بیکاری نیز به آنها تعلق نگیرد.

به گفته مربیان ورزشی، این تعطیلی باعث شده تا درآمد آنها از فعالیت ورزشی قطع شود و بیمه بیکاری نیز به آنها تعلق نگیرد.

همین اوضاع ناخوشایند نیز سبب شده تا مربیان به آموزش های زیرزمینی تن بدهند و حتی خطر شیوع کرونا در محیط های بسته نظیر باشگاه ها را به جان بخرند.

برخی از مربیان نیز تبلیغ برگزاری دوره های تمرینی در خانه به صورت خصوصی را انجام می دهند و ورزشکارانی که تمایل دارند و فضای خانه آنها اجازه می دهد، این تمرین ها را به صورت آنلاین توسط شبکه های مجازی انجام داده و در مقابل شهریه روزانه یا دوره ای پرداخت می کنند.

فروش و عرضه اینترنتی دوره های رژیمی و مکمل های تقویتی برای ورزشکاران نیز این روزها بازار گرمی خوبی دارد ضمن اینکه دستور برنامه تمرینی و تغذیه نیز به فراوانی در فضای مجازی رویت می شود.

با این حال تعطیلی باشگاه ها موجب تغییر در نگرش باشگاه داران و مربیان در فعالیت ها شده و چه بسا تداوم این شرایط تبعات منفی به دنبال داشته باشد.

تعطیلی فعالیت های ورزشی در همدان موجب بیکاری بیش از سه هزار مربی، تعطیلی ۶۰۰ باشگاه و فضای ورزشی و فعالیت نداشتن ۸۵ هزار ورزشکار سازمان یافته شده است.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر ( ۱۳ اردیبهشت ) ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۱۵۶نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha