۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۰۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83774441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برنامه رایزنی پاکستان با جنبش‌ عدم تعهد برای مبارزه جمعی علیه کرونا

اسلام‌آباد- ایرنا- رییس جمهوری پاکستان قرار است در اجلاس آتی سران کشورهای جنبش عدم تعهد به میزبانی جمهوری آذربایجان با محوریت شیوع ویروس کووید-۱۹ شرکت کند.

وزارت امور خارجه پاکستان یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام‌ کرد: اجلاس مجازی رؤسای دولت اعضای جنبش عدم تعهد به ابتکار 'الهام علی‌اف' رییس جمهوری آذربایجان به عنوان رییس فعلی این جنبش قرار است فردا دوشنبه برگزار شود.

در این بیانیه آمده است: 'عارف علوی' رییس جمهوری پاکستان در اجلاس ویدیوکنفرانسی سران جنبش عدم تعهد شرکت خواهد کرد و این اجلاس با اعلامیه سیاسی اعضا شرکت کننده با عنوان 'اتحاد علیه کووید-۱۹ و اقدامات مؤثر برای تقویت هماهنگی میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مبارزه مشترک علیه ویروس کرونا' به پایان خواهد رسید.

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان ۲۵ و ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی (سوم و چهارم آبان ماه سال ۱۳۹۸) میزبان هیجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بود و در این اجلاس ریاست دوره‌ای این جنبش از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ میلادی به جمهوری آذربایجان واگذار شد.

حسن روحانی و عارف علوی رؤسای جمهوری ایران و پاکستان در حاشیه این اجلاس دیدار و در خصوص توسعه روابط دوجانبه، همکاری‌های منطقه‌ای و تحولات جهانی گفت‌ وگو کردند.

جنبش غیر متعهدها یا عدم تعهد یک سازمان بین‌المللی است که در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی تأسیس شد و در مجموع ۱۲۰ کشور عضو آن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha