عضو ائتلاف الفتح: حکم اعدام داعشی‌های محکوم اجرا شود

بغداد - ایرنا - عضو ائتلاف الفتح از رئیس جمهوری عراق خواست تا به احترام خون شهدای اخیر الحشد الشعبی در «مکیشیفه» و «تل الذهب» در نبرد با داعش، با مجازات تروریست هایی که در زندان به سر می‌برند و حکم اعدام برای آنها صادر شده است موافقت کند.

 «حسن سالم» عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در واکنش به حملات اخیر داعش در مناطق مختلف عراق در توییتر خود نوشت: چندین بار و در نامه های رسمی از «برهم صالح»، رئیس جمهوری درخواست کردیم که با اجرای احکام اعدام تروریست ها موافقت کند به ویژه آنکه بیش از ۶ هزار عضو برجسته داعش در زندان حضور دارند که حکم قطعی اعدام در حق آنها صادر شده است.

وی ادامه داد: با این وجود هنوز احکام اعدام اجرا نشده و در زندانی به سر می برند که بهترین خدمات هتلی  ارائه می شود  و علاوه بر آن سالانه صدها میلیون دلار برای بودجه دولت هزینه دارند و این در حالی است که ملت و خانواده های شهدا در اوج نیاز به این مبالغ هستند.

سالم گفت که ما وعده و وعید نمی‌خواهیم بلکه به احترام خون پاک شهدا که بامداد شنبه در مکیشیفه و تل الذهب ریخته شد اجرای اعدام این تروریست ها را می خواهیم.

عناصر پراکنده گروه تروریستی داعش در سه روز گذشته در مناطق مختلفی از عراق دست به تحرکات تروریستی تازه زدند که مهمترین این تحرکات بامداد شنبه در منطقه مکیشیفه و بلد استان صلاح‌الدین اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن ۱۱ نیروی الحشدالشعبی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شد.
این گروه تروریستی در همین مدت در استان دیاله نیز دست به حمله تروریستی زد که حاصل آن کشته شدن پنج تن از نیروهای امنیتی و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر شد.
داعش بامداد یکشنبه نیز قصد داشت تا از طریق بیابان‌های استان الانبار به کربلا حمله کند که با واکنش به موقع نیروهای امنیتی با تحمل خساراتی در صفوف نیروهایش ناچار به فرار شد.

تعدادی از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی مقابله با این گروه تروریستی و تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی و کنترل مرزها و سرکوب هسته‌های خفته داعش شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha