۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 83775648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام سازمان ملل: برای مقابله با کرونا باید یک سیستم قوی ایجاد شود

باکو  - ایرنا – "تیجانی محمد بنده" رییس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: برای مقابله با ویروس کرونا باید یک سیستم و فرایند قوی و پایدار ایجاد کنیم.

 محمد بنده امروز (دوشنبه) طی سخنانی در نشست مجازی سران و نخست وزیران کشورهای عضو گروه تماس جنبش عدم تعهد با اشاره به این که سازمان ملل متحد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جهان تلاش می کند، افزود: هیچ کشوری نمیتواند به تنهایی با این مشکل کنار بیاید و همکاری همه کشورها برای مقابله با شیوع کرونا ویروس بسیار مهم است.

  رییس مجمع عمومی سازمان ملل متحد همچنین از حمایتها و تلاشهای سازمان جهانی بهداشت و جنبش عدم تعهد برای مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد.

  محمد بنده با اشاره به این که شرایط فعلی مانند دورههای قبلی نمی باشد، تصریح کرد: کشورها متوجه آن هستند که با مشکلات بزرگی مواجه هستند و ما در حال حاضر در وسط بحران جاری هستیم.

  وی همچنین در چنین شرایط بر ضرورت پایان دادن به مناقشات نظامی در نقاط مختلف جهان تاکید کرد و گفت: سازمان ملل متحد خواستار آتش بس جهانی شده است.

  رییس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در بخشی از سخنان خود با اشاره به پیآمدهای منفی شیوع ویروس کرونا در جهان گفت: در حال حاضر ۹۰  درصد از دانشجویان در جهان با مشکل مواجه و دانشگاه و مدارس تعطیل شدند.

نشست مجازی یک روزه گروه تماس جنبش عدم تعهد امروز (دوشنبه) با حضور سران و نخست وزیران بیش از ۴۰ کشور عضو این جنبش از جمله دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در باکو شزوع و هنوز نیز ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha