بیش از ۲۰ هزار مادر باردار در کرمانشاه غربالگری شدند

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: سلامت ۲۰ هزار و ۶۰۰ مادر باردار از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون مورد غربالگری قرار گرفته است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی روز سه شنبه به نقل از دکتر محمودرضا مرادی اعلام کرد: از این تعداد تاکنون ۲۷ مورد مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شده است که مورد مراقبت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه تمام بلوک های زایمانی استان برای مراقبت از مادران باردار در آماده باش کامل هستند، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده نوزادان متولد شده از مادران باردار به منظور انجام تست های لازم به بیمارستان محمدی کرمانشاهی منتقل می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تا زمان بهبود کامل مادران مبتلا به کرونا کودکان از شیر مادر تغذیه نمی کنند و برای آنان تغذیه جایگزین در نظر گرفته می شود.

مرادی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۵۰۰ ماما در بخش‌های بهداشتی‌، درمانی و ‌خصوصی استان کار مراقبت از مادران را انجام می دهند، گفت: ماماهای استان علاوه بر مراقبت حضوری از مادران باردار در بیمارستان ها در مراکز ۱۶ ساعته نیز حضور دارند و به صورت تلفنی و یا حضوری از آنان مراقبت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه خطر کرونا هنوز از بین نرفته است، گفت: مردم باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی همچنان حساس باشند و تا جایی که امکان دارد از منازل خود خارج نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: استان از نظر مدیریت بیماری وضعیت مناسبی دارد و این جدا از آمار و اعداد است و همکاری مردم نیز در برخی امور بسیار مناسب بوده است و نقش اصلی بر عهده خود مردم است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۲۷۷ نفر رسید.

اخبار مرتبط