سرهنگ ایرج خانی پور روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران به فراوانی تماس شهروندان زنجانی با این مرکز و همچنین اهمیت عملکرد مرکز فوریتهای پلیسی در رسیدگی به امور انتظامی، اجتماعی و ترافیکی، اشاره کرد و افزود: سامانه پلیسی ۱۱۰ به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس هر لحظه از شبانه روز آماده ارایه خدمات در ابعاد مختلف به مردم است.
وی اظهار داشت: از آنجا که در بروز حوادث یا جرایم در مواقع حساس و ضروری، سهلترین راه دسترسی عموم مردم به پلیس، شماره تلفن ۱۱۰ است آنان می توانند در هر ساعت از شبانه روز با این سامانه ارتباط برقرار کنند.
خانی پور با بیان اینکه حجم بالای تماسهای مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، نشانه افزایش اعتماد عمومی به عملکرد مجموعه پلیس است، افزود: پلیس زنجان این اعتماد را ارج نهاده و تمام توان خود را در مسیر جلب رضای خداوند سبحان و افزایش احساس امنیت، آرامش و آسایش عمومی مردم به کار خواهد بست.
وی، با اشاره به این که فلسفه راهاندازی سامانه پلیس ۱۱۰، تحقق شعار پلیس پاسخگو، است، تصریح کرد: ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق عموم مردم، خدمات رسانی عمومی با تاکید بر سرعت و احترام به افراد و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفه ای و نظام مند از دستاوردهای مهم این سیستم محسوب می شود.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: پارسال تعداد تماسهای راهنمایی و ارشاد بیش از ۲۹۰ هزار بود که ۶۸ در صد نسبت به مدت مشابه سال قبل (۹۷) افزایش داشته است.
خانی پور افزود: طی مدت یاد شده بیش از ۱۸۳ هزار از تماس های صورت گرفته عملیاتی شد که کارکنان اعزام شدند و در کنار این، افزون بر ۱۸ هزار مراجعه حضوری نیز به یگان های انتظامی صورت گرفت که همه اینها نشان از حجم بالای ماموریت های پلیسی است .
وی از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگیری های دسته جمعی، شرارت، تصادفات، وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.
خانی پور با تاکید بر افزایش توان عملیات پلیس در مقابله با جرایم، تاکید کرد: از یک سو حضور به موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شده و از سوی دیگر، مردم نیز پلیس را ملجاء و پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلاتشان در امور انتظامی، اجتماعی و ترافیکی خواهند دانست.
نظر شما