خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره به منظورتوسعه فضای رقابتی سازنده، افزایش کیفیت و نوآوری دربکارگیری علم وفن آوریهای جدید اطلاعاتی،ارتقای زمینه پژوهشگری وتوانمندسازی حرفهای معلمان درمدارس مجازی استان برگزار میشود.
وی با بیان اینکه مخاطبین این جشنواره تمام شاغلین در دورههای مختلف تحصیلی،آموزش تلفیقی و مراکزآموزشی وتوانبخشی مشکلات ویژه یادگیری هستند، افزود: واحدهای آموزشی وپرورشی استان تا ۳۱ اردیبهشت امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع درحوزه روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی استان ارسال کنند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه شهرستانها ومناطق تابعه استان میتوانند در راستای ارتقای کمی و کیفی دانش،نگرش،مهارتهای معلمین،ایجاد رقابت در زمینه توسعه وتعمیق تجربیات علمی، توسعه پژوهشگری وافزایش توانمندیهای حرفهای معلمان به شکل فردی و گروهی با ارسال طرحهای خود در این جشنواره شرکت کنند.
وی گفت: این جشنواره در رویکردهای انفرادی و اقدامپژوهی ودر گروههای آسیب دیده بینایی، شنوایی،نیاز ویژه ذهنی،چند معلولیتی وجسمیحرکتی، مشکلات ویژه یادگیری، اختلالات طیف اتیسم، گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی شناسی، خدمات راهنمایی و مشاوره درتمام دورههای تحصیلی برگزار میشود.
رنجبر با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست،افزود: این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانشآموزان و معلمان است و دانشآموزان با بهرهبرداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان وآموزش در ارتباط هستند.
وی اظهار داشت: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاس های مجازی، توجه به کیفیت مطالب ارایه شده به آنهت حایز اهمیت است که در این زمینه معلمان دلسوز دانشآموزان با نیازهای ویژه دست به کار شدهاند تا از اتلاف وقت دانشآموزان جلوگیری و فرآیند تعلیم وتربیت ادامه یابد.
در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانشآموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.
نظر شما