۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۲
کد خبر: 83777396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درد دل‌های فرهنگیان با استاندار کرمانشاه

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۲
کد خبر: 83777396
درد دل‌های فرهنگیان با استاندار کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- جمعی از معلمان شهرستان‌های استان کرمانشاه به صورت ویدیو کنفرانس توانستند دغدغه‌هایشان را با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا، در مراسم تجلیل از مقام‌ معلم که روز سه شنبه به صورت ویدیو کنفرانس در اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد، از هر شهرستان یک نفر به نمایندگی از همکاران فرهنگی خود مشکلات و دغدغه هایش را به استاندار کرمانشاه گفت.
سه تن از فرمانداران استان نیز در این ویدیو کنفرانس وضعیت آموزشی شهرستان های خود و مزایا و مشکلات برنامه شاد را تشریح کردند و در پایان استاندار کرمانشاه و مدیرکل آموزش و پرورش به مطالب مطرح شده در این نشست پاسخ گفتند.
«اخضر کریمی» اولین شخصی بود که به نمایندگی از معلمان اسلام آبادغرب به اعمال نشدن مدرک دوم فرهنگیان از سال ۹۴ و فراموشی طرح رتبه بندی بعد از چند سال و اجرای ناقص آن به عنوان دغدغه های همکارانش نام برد.
وی همچنین خواستار پرداخت مطالبات چندین ساله مانند حق الزحمه، حق ماموریت و هزینه سفر فرهنگیان‌ شد.
«محمدطه مهدوی» به نمایندگی از همکارانش در شهرستان جوانرود نیز به دسترسی نداشتن برخی از دانش آموزان و خانواده های آنها به گوشی هوشمند و تبلت به دلیل فقر مالی اشاره کرد و افزود: کمبود فضای آموزشی و ۲ شیفته بودن مدارس دیگر مشکلات منطقه است.
آنچنان که مهدوی بیان داشت: کلاس های آموزشی در جوانرود تا ۳۷ دانش آموز دارند و این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت آموزشی شده است.
وی، خواستار افزایش فضاهای آموزشی شهرستان جوانرود شد.
«فرخ رسولی» به نمایندگی از معلمان شهرستان ثلاث باباجانی نیز از نبود زیرساخت های مناسب اینترنتی و مشکلات استفاده از برنامه نرم افزاری شاد گلایه کرد.
وی همچنین از کمبود شدید وسایل کمک آموزشی در شهرستان خبر داد.
«نوذر قیصری» از شهرستان دالاهو نیز گفت: کرونا برای شیوه آموزش چالش ایجاد کرده است و با تغییر روندها افکار هم‌ باید تغییر کند.
او خواستار تشکیل اتاق فکر چالش های آموزشی شد و افزود: از این به بعد ممکن است آموزش های ما به صورت مجازی و حقیقی با هم باشد.
قیصری ادامه داد: در مسیر جدید آموزشی معلمان ما نیاز به دانش ارتباطات و روانشناسی دارند و از نظر حرفه ای باید فراتر از اساتید دانشگاه بروند.
وی تاکید کرد که معلم حرفه ای امروز باید نسبت به چالش ها، خودش را بازیابی کند.
«امان الله صادقی» به نمایندگی از فرهنگیان شهرستان روانسر نیز از دسترسی نداشتن برخی از روستاهای محروم شهرستان به اینترنت پرسرعت خبر داد و در عین حال گفت که بسته های آموزشی در دسترس دانش آموزان این مناطق قرار گرفته است.
وی همچنین خطاب به استاندار کرمانشاه خواستار اهتمام به بازسازی یکی از مدارس قدیمی روانسر شد که در زلزله آبان ۹۶ آسیب دیده است.
«غلامحسین بابلی» از شهرستان سرپل ذهاب نیز خواستار تشکیل کارگروهی توانمند و مستمر با محوریت معلمان شهرستان های استان برای تصمیم سازی و پیگیری مشکلات فرهنگیان شد.
او خواستار بررسی راهکارهای مناسب برای ارتقا منزلت جایگاه معلم و حل مشکلات معیشتی آنها و نیز برنامه ریزی مدون بومی استانی برای بهبود کیفیت آموزشی شد.
بابلی ابراز امیدواری کرد که نگاه مثبتی در بین مسوولان نسبت به نقش معلم در پیشرفت جامعه ایجاد شود.
وی همچنین خواستار استفاده بهینه فرمانداران از ظرفیت های فکری و علمی معلمان در مسیر توسعه منطقه شد.
«احمد بنی عامریان» از شهرستان سنقر و کلیایی هم سخنران بعدی این ویدیو کنفرانس بود، او با اشاره به مشکلات استفاده از برنامه آموزشی شاد گفت: گاهی اوقات معلمان ما مجبور می شوند که با هزینه های شخصی خود خارج از محیط کلاس درس به صورت چهره به چهره تدریس کنند.
در ادامه «میلاد طلایی» به نمایندگی از فرهنگیان شهرستان صحنه نیز موضوعاتی نظیر لزوم جوانگرایی در مدیریت های میانی، نگرش آینده پژوهی در بررسی چالش های پیش رو، برخورداری فرهنگیان شهرستان از حق مناطق جنگی و نیز تشکیل کمیته اقتصادی به منظور استفاده از منابع در اختیار آموزش و پرورش برای رسیدن به درآمدهای پایدار، مطرح کرد.
«رضا کارخانه» از شهرستان کنگاور نیز با اشاره به فضای سالم پیام رسان شاد گفت: چندین سال است که نیازمند این نرم افزار بوده ایم.
به باور وی، نرم افزار شاد فضای دوستانه ای میان معلمان و دانش آموزان ایجاد کرده و استرس امتحان را از بین برده است.
او از دغدغه اش برای دانش آموزانی که به دلیل فقر مالی نمی توانند از این نرم افزار استفاده کنند، گفت و افزود: یکی از ضعف های بزرگ این نرم افزار تدریس دروس عملی است.
وی همچنین خواستار نگاه ویژه به هنرستان ها، بروزرسانی تجهیزات مدارس، فعال شدن کلاس های ضمن خدمت و قرار گرفتن کنگاور در لیست مناطق جنگی شد.
در ادامه «الماس فهیمی» از شهرستان پاوه سخنان متفاوتی داشت، او از تشکیل پویش همیاران آموزشی با همکاری خیران این شهرستان برای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت منطقه و دسترسی آنها به گوشی هوشمند خبر داد.
فهیمی همچنین خواستار تقویت زیرساخت های اینترنت در منطقه شد.
«عباس محمدی» به نمایندگی از فرهنگیان شهرستان گیلانغرب نیز گفت: هم حادثه زلزله و هم کرونا به ما اهمیت فضای مجازی را نشان داد.
او نیز از برخی از مشکلات برنامه شاد به خصوص در گوشی های آیفون گلایه کرد و در ادامه خواستار اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان و نیز اعمال مدرک دوم آنها شد.
«سهیلا کریمی» از هرسین نیز خواستار توجه به مقاوم سازی مدارس این شهرستان شد، او همچنین قیمت سرسام آور گوشی های هوشمند را دیگر مشکلات دانش آموزان این شهرستان برای استفاده از برنامه نرم افزاری شاد عنوان کرد.
«کورش سلیمانی» از شهرستان قصرشیرین نیز در ادامه گفت: سرعت پایین اینترنت باعث شده است تا معلمان زمان بیشتری نسبت به ساعات موظفی خود درگیر آموزش دانش آموزان باشند.
او همچنین خواستار رایگان شدن اینترنت معلمان و دانش آموزان شد.
در این ویدیو کنفرانس فرماندار شهرستان هرسین و معاون فرماندار گیلانغرب مسائلی از جمله کیفیت پایین اینترنت خانگی و وجود یک مدرسه سه شیفته در گیلانغرب، کمبود نیروهای خدماتی و پایین بودن سرعت اینترنت در هرسین مطرح کردند.
«پرویز ایده پور» فرماندار پاوه نیز مجبور شدن آموزش و پرورش به استفاده از برنامه شاد در نتیجه بیماری کرونا را یک فرصت دانست و بر بهره گیری از این نرم افزار حتی بعد از بیماری کرونا تاکید کرد.
«فضل الله رنجبر» فرماندار کرمانشاه نیز گفت: در این شهرستان بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز در هزار و ۳۲۳ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان و ۹۹ درصد مدارس شهرستان در سامانه شاد فعال هستند.
او همچنین از اجرای طرح شهریاران فرهنگی با حمایت شهرداری برای تربیت شهروندان آگاه خبر داد و گفت: کمیته های تخصصی برای بررسی وضعیت کنکور و نیز اثرگذاری فرهنگی دانش آموزان در برنامه های جهش تولید تشکیل شده اند.
نمایندگان معلمان نواحی سه گانه شهر کرمانشاه از دیگر سخنرانان این ویدیو کنفرانس بودند، از جمله سخنان قابل توجه پیشنهاد «سالار دل انگیزان» از ناحیه یک در خصوص پیش قدم شدن برای تولید محتواهای آموزشی در پژوهش سراها بود.
او تاکید کرد که محتواهای موجود برای دانش آموزان جذاب نیستند و لازم است تا بانک‌ بزرگی از تمام محتواهای درسی ایجاد شود تا در زمان بحران بین دانش آموزان توزیع شوند.
در این جلسه «بهروز شیخ حسینی» به نمایندگی از فرهنگیان بازنشسته استان خطاب به هوشنگ‌ بازوند استاندار کرمانشاه خواستار معرفی زمین برای احداث خانه امید شماره ۲، پیگیری وعده واگذاری ۹۶ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی به بازنشستگان، اختصاص هزار سهمیه وام ۱۰ میلیون تومانی، انعقاد قرارداد بیمه بازنشستگان با بیمارستان های بیستون و سجاد و توجه به بیکاری فرزندان بازنشستکان شد.
معلمان در شرایط بحرانی کرونا خوش درخشیدند

 استاندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: معلمان در شرایط عادی و یا بحرانی کرونا از خود خاطره‌های خوب به جا می‌گذارند و خوش درخشیدند.

هوشنگ بازوند افزود: توسعه در گرو دانایی و نوآوری است و تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر نقش جوانانی است که با اعتماد به نفس تربیت یافته و در جامعه نوآوری ایجاد می کنند.
او مسوولیت سنگین تربیت نسل جوان با اعتماد به نفس و نوآور را متوجه معلمان دانست و گفت کار معلمان در حقیقت ترویج دانایی است.

بازوند در خصوص مطالبات نمایندگان معلمان در شهرستان های استان و همچنین نمایندگان فرهنگیان بازنشسته و انجمن اولیا و مربیان گفت: پاسخگویی مناسب به این مطالبات نیازمند کار کارشناسی و طرح در شورای آموزش و پرورش است.

او این وعده را داد که برای پیگیری این مطالبات ۲ جلسه شورای آموزش و پرورش در استان تشکیل می شود.

طرح رتبه بندی معلمان و اعمال مدرک دوم تحصیلی اجرایی می شود

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز از اجرای طرح رتبه بندی معلمان از اول فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: یکی دیگر از مطالبات فرهنگیان اعمال مدرک دوم تحصیلی است که به احتمال زیاد این کار فقط برای آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی است.  

اخبار مرتبط