۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 83777745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی از همدان خارج می‌شود

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83777745
سامانه بارشی از همدان خارج می‌شود

همدان - ایرنا - کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: سامانه بارشی که از دیروز /سه‌شنبه/ فعالیت خود را با بارش پراکنده باران در این استان آغاز کرد، از عصر امروز به تدریج از شرق همدان خارج می‌شود.

محمدحسن باقری‌شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با رگبار پراکنده باران، آذرخش و وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در بعد ظهر امروز سرعت وزش باد بسیار زیاد می‌شود امکان بارش خفیف و پراکنده باران در برخی از نقاط استان وجود دارد.

باقری شکیب ادامه داد: افزایش سرعت وزش باد پدیده غالب امروز و فردای هوای همدان است که موجب ایجاد غبار محلی می‌شود؛ غلظت این غبار زیاد نیست اما به چشم می‌آید.

وی عنوان کرد: سامانه بارشی از امشب به تدریج از آسمان همدان خارج می‌شود و از روز جمعه آتی سامانه جدید بارشی وارد این استان می‌شود.

وی بیان کرد: در پی فعالیت این سامانه برای امروز افت دما برای بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و از فردا رفته رفته دمای هوای استان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۹ میلیمتر بیشترین بارش را در استان داشته و ایستگاه باران سنجی فرودگاه همدان نیز یک میلیمتر بارش را ثبت کرده‌است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد و نهاوند با ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و فامنین با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک ترین شهرهای استان بوده‌اند.

باقری‌شکیب عنوان کرد: کمینه دمای هوای همدان ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای بیشینه هوای این شهر نیز ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha