۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83777803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزایش بحران اقتصادی در عربستان موجب کاهش حقوق کارکنان شد

تهران - ایرنا - دولت سعودی با صدور مصوبه‌ای تصمیم گرفت تا برای مقابله با شرایط سخت شیوع «ویروس کرونا» و شدت گرفتن بحران اقتصادی در عربستان، حقوق کارکنان بخش خصوصی در این کشور را به میزان ۴۰ درصد کاهش دهد .

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن، دولت سعودی همچنین ضمن تجدیدنظر در قرارداد مشاغل، امکان لغو قرارداد کارکنان بخش دولتی و خصوصی را در آن در نظر گرفته است.

الشرق الاوسط ضمن انتشار سند قراردادهای جدید کار در عربستان خاطرنشان کرد که وزارت منابع انسانی و رشد و توسعه اجتماعی این کشور، بر اساس این قرارداد به پیمانکاران اجازه می‌دهد تا به مدت شش ماه حقوق کارکنانش را ۴۰ درصد کاهش دهد و پس از گذشت شش ماه قرارداد آنها را لغو کند.

عربستان که از جمله بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان است، ولی به دلیل جاه‌طلبی‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد جوان این کشور در به راه انداختن جنگ در یمن و منازعه بر سر بهای نفت با روسیه، به شدت با بحران مالی و اقتصادی مواجه شده است . 

بر اساس آخرین آمار رسمی ارائه شده در ارتباط با شیوع ویروس کرونا، تاکنون در عربستان ۳۰ هزار و ۲۵۱ نفر به این بیماری مبتلا، ۲۰۰ فوت کرده و ۵ هزار و ۴۳۱ بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. 

کرونا تاکنون در ۲۱۰ کشور جهان ۳ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۳۹۲ نفر را مبتلا و ۲۵۸ هزار و ۳۶۱  نفر را به کام مرگ فرستاده است و یک  میلیون و ۲۴۲هزار و ۶۲۹  نفر از مبتلایان نیز تا کنون بهبود یافته‌اند.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha