۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 83778017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خیرین حدود ۵۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی کردستان کمک کردند

سنندج – ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون، خیرین سلامت حدود ۵۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات درمانی به این دانشگاه کمک کرده‌اند.

دکتر فرزام بیدارپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  به واسطه این کمک‌های انسان‌دوستانه، از لحاظ تجهیزات دچار مشکل نشدیم.

وی با بیان اینکه برخی از این تجهیزات به صورت مستقیم توسط خیرین به بیمارستان‌ها تحویل شد، افزود: افزایش ناگهانی بار تحمیل شده به سیستم درمان به علت همه گیری ناشی از کرونا ویروس در هر نقطه از دنیا با ایجاد تلاطم در توازن بین زیرساخت‌ها، امکانات درمانی و حجم بالای نیاز به خدمت، موجب بروز نارسایی و به دنبال آن نارضایتی عمومی می‌شود در حالیکه در ایام شیوع ویروس کرونا در کشور و به ویژه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان همزمان با واکنش، مدیریت سریع و بهنگام مسوولین دانشگاه، مراکز درمانی و در کنار آن حمایت و کمک خیرین استان، دچار بحران نشدیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با تاکید بر اینکه در هیچکدام از مراکز ارائه خدمت استان در ایام کرونایی تاکنون وقفه‌ای در انجام امور تشخیصی،  درمانی و مراقبتی ایجاد نشده است، اضافه کرد: بخشی از این همت جهادگرانه را مدیون خیرین سلامت استان هستیم.

بیدارپور با اشاره به اینکه این میزان کمک از سوی خیرین داخل و خارج از استان اهدا شده است، افزود: کمک‌هایی از خارج از کشور هم داشتیم که به جمعیت هلال احمر استان تحویل داده شده بود و به دانشگتاه علوم پزشکی استان اهدا شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی  کردستان گفت: خیرین سلامت به استناد آمار ارسالی از تمامی مراکز ارائه خدمت در استان، تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال کمک کرده اند که به صورت غیر نقدی و در قالب تهیه تجهیزات و ملزومات مصرفی بوده است.

بیدارپور با اشاره به اینکه کردستان از لحاظ مساعدت خیرین، در بین استانهای مشابه خود کمکهای قابل توجهی دریافت کرده است، افزود: بیشترین مبلغ اهدایی از سوی اتاق بازرگانی استان به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بود.

وی یادآور شد: از اقدامات خداپسندانه خیرین سلامت اعم از افراد،  موسسات، انجمن‌ها و تشکل‌ها که به صورت فردی یا در قالب پویش‌های مختلف در تامین اقلام ضروری و مورد نیاز بیمارستان‌ها، قدردانی می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha