۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83780469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساوت چاینا: ممنوعیت ماهیگیری در دریای جنوبی چین تنش ها را افزایش داد

پکن-ایرنا- «ساوت چاینا مورنینگ پست» از روزنامه های هنگ کنگی گزارش کرد که ممنوعیت ماهیگیری در دریای جنوبی چین از سوی پکن، باعث شده است تا تنش ها در این منطقه میان همسایگان افزایش یابد.

ساوث چاینا روز دوشنبه در مطلبی نوشت ممنوعیت جدید اعمال شده توسط پکن که ممنوعیت تابستانی ماهیگیری محسوب می شود شامل جلوگیری از ماهیگیری در برخی از محدوده های مشخص در اطراف جزایر دریای جنوبی است.

روزنامه تصریح کرد کشورهایی نظیر فیلیپین و ویتنام از این بابت ابراز نگرانی کرده اند و ماهیگیران آنها از دولت های متبوع خود خواسته اند به این موضوع اعتراض کنند.

این اتفاقات در حالی می افتد که سازمان های بین المللی هشدار داده اند جهان به دلیل کرونا ممکن است با کمبود مواد غذایی روبرو شود و طبیعتا این باعث رویارویی کشورها خواهد شد که می خواهند از منابع خود حفاظت کنند.

خلیج تونکین و جزایر پرمنازعه پاراسل از جمله مناطقی هستند که تا شعاع معینی ممنوعیت ماهیگیری تابستانی برای آنها از سوی پکن در نظر گرفته شده است.

گارد ساحلی چین اعلام کرده است ممنوعیت از اول می (۱۲ اردیبهشت) تا ۱۶ اوت (۲۶ مرداد) ادامه می یابد و با متخلفان برخورد بسیار سختی انجام خواهد شد.

انجمن های ماهیگیری در فیلیپین و ویتنام بشدت به این اقدام دولت چین اعتراض کرده اند همزمان وزارت خارجه ویتنام هرگونه حرکت یکجانبه را در دریای جنوبی مردود دانسته است.

سازمان شیلات در فیلیپین در بیانیه ای آورده است دولت باید بدون اتلاف وقت به موضوع اعتراض کند نباید دست روی دست گذاشت تا ماهیگیران توسط چین دستگیر شوند.

ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونی، اندونزی و چین بر سر مالکیت بر جزایر دریای جنوبی با یکدیگر دچار منازعه هستند و پکن خود را مالک ۸۰ درصد این پهنه آبی می داند.  

چین اولین بار با این دلیل که باید از منابع دریایی این منطقه حفاظت به عمل آید ممنوعیت ماهیگیری را در سال ۱۹۹۹ میلادی اعمال کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha