مرتضی زرگر روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: موضوع راه و توجه به حمل ونقل جادهای از مهمترین نیازهای خور و بیابانک است و با توجه به حجم بالای تردد در جادههای این شهرستان و نبود زیر ساختهای حمل و نقل مناسب باید افزایش ایمنی راهها را جدی گرفت.
وی ادامه داد: این شهرستان حتی یک متر هم جاده ۲بانده ندارد و جادههای اصلی و روستایی آن حادثه آفرین است.
زرگر افزود: با ۲خطه شدن جادههای این شهرستان آمار تصادف و سوانح جادهای در حد قابل توجهی کاهش مییابد.
وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات خط کشی ۲۰ کیلومتر از محورهای اصلی و روستایی شهرستان خور و بیابانک گفت: برای اجرای این طرح بیش از سه میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
زرگر افزود: این طرح در محورهای پلیس راه به جندق، خور به گود،عروسان به بیاضه، عروسان به نیشابور و گرمه، مهرجان به گرمه، هفتومان به چوپانان و خور به مصر اجرایی میشود.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای خور و بیابانک گفت: انجام خط کشی سهم عبور رانندگان از جاده ها را مشخص میکند و باعث افزایش نظم و ایمنی ترافیک در محورهای ارتباطی میشود.
وی ادامه داد: افزایش ایمنی تردد، دید کافی در شب، کنترل ترافیک، تسهیل رفت و آمد و کاهش میزان تصادفها و سوانح رانندگی از مزایای اجرای این طرح است.
خور و بیابانک در شرق استان اصفهان از شمال با شهرستان دامغان در استان سمنان، از جنوب با شهرستان اردکان در استان یزد، از شرق با شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و از غرب با روستای چوپانان در نایین هم مرز است.
این شهرستان با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.
نظر شما