۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 2206
کد خبر: 83781097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک ۷۰۰ میلیون تومانی خیرین قاینات برای مقابله با کرونا

بیرجند - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان قاینات گفت: خیرین این شهرستان ۷۰۰ میلیون تومان برای مقابله با ویروس کرونا کمک کردند.

دکتر محمدرضا عارفی‌فر روز شنبه در حاشیه دومین مجمع خیرین سلامت شهرستان قاینات افزود: ویروس کرونا علیرغم تمام مشکلاتی که برای جامعه داشته باعث جوشش عظیم مردمی در کمک به همنوعان شد و روحیه ایثار و همدلی ایرانیان را به اثبات رسانید.

وی اظهار داشت: همدلی، همراهی و نوع‌دوستی مردم نشان داد که تکنولوژی به تنهایی در مواجهه با بحران ها کارساز نبوده و قلب‌های مهربان و خدایی بزرگترین سلاح در مقابله با این بحران بودند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون به همت خیرین ۱۰ کارگاه مکانیزه تولید لوازم حفاظتی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان قاینات راه‌اندازی شده و بیش از ۱۲۰ هزار ماسک، ۵ هزار گان بهداشتی، ۳ هزار کلاه با ۳۳ هزار نفر ساعت کار تولید شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان قاینات افزود: ۱۴ تیم سالم‌سازی محیط  جهت گندزدایی معابر، ادارات، مراکز درمانی، مراکز تحت پوشش بهزیستی و با ۴۹ هزار نفر ساعت کار در این شهرستان فعالیت داشته‌اند که در مجموع ارزش ریالی این کمک‌ها بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

عارفی فر در ادامه گفت: از ابتدای بحث مقابله با کرونا تاکنون بالغ بر ۱۲۲ هزار لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده در شهرستان قاینات تولید و توزیع شده است و با تغییر خط تولید یکی از کارخانجات، الکل ۷۰ درصد تهیه می‌شود.

همچنین فرماندار قاینات در این نشست گفت: هدف مهم و رسالت اساسی مجمع خیرین سلامت نظام‌یافتگی مشارکت مردمی است.

محمد کریمی افزود: مجمع خیرین سلامت باید با همکاری مردم و بسیج همگانی برای ارتقای سلامت جامعه به دنبال تحقق اجتماعی شدن سلامت باشد.

وی در ادامه اظهار داشت:  فرهنگ غنی اسلامی با جوشش چشمه مهربانی و همدلی و با نگاه مهرورزی  به امور خیریه توجه و تاکید دارد.

اخبار مرتبط