۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 83781841
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۸ درصدی تزریق پالایشگاه گاز ایلام به خط سراسری

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۱
کد خبر: 83781841
افزایش ۱۸ درصدی تزریق پالایشگاه گاز ایلام به خط سراسری

ایلام- ایرنا - مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۱۸ درصدی گاز تزریقی این مجموعه به خط سراسری در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پالایشگاه گاز ایلام، روح اله نوریان اظهار داشت: با وجود شرایط خاص و محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، در سالیکه توسط مقام معظم رهبری بنام سال جهش تولید نامگذاری شده است، با تلاش کارکنان این پالایشگاه ضمن توجه به پایداری تولید، برای تحقق این نامگذاری و افزایش تولید تلاش شده است.

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گاز غنی ورودی حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است، افزود: گوگرد مذاب تولیدی این پالایشگاه در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام برنامه های مدون و قابل توجهی را برای افزایش تولیدات خود در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: تولید گوگرد پاستیلی نیز در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

نوریان از چهار برابر شدن فروش گوگرد پاستیلی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: فروش گاز مایع در همین بازه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته پنج برابر شده است.

پالایشگاه گاز ایلام یکی از اصلی‌ترین منابع تامین کننده گاز در منطقه غرب کشور است.

منطقه غرب کشور از نقاط حساس شرکت ملی گاز ایران است و استمرار تولید پالایشگاه گاز ایلام به عنوان تنها پالایشگاه تولید کننده گاز در غرب کشور دارای اهمیت زیادی است.

شرکت پالایش گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی استان ایلام و استان‌های غربی کشور و همچنین تامین خوراک پتروشیمی ایلام و تقویت فشار گاز غرب کشور در ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان ایلام و ۱۲ کیلومتری غرب بخش چوار به دست متخصصان جوان ایرانی راه‌اندازی شده است.

ظرفیت اسمی پالایشگاه گاز ایلام ۶.۸ میلیون متر مکعب در روز است که خوراک آن از مخزن گازی تنگ بیجار واقع در استان ایلام به فاصله ۴۰ کیلومتری پالایشگاه تامین می شود.

طی ۱۲ سال گذشته از زمان راه اندازی پالایشگاه ایلام تاکنون بطور کلی فروش  ال.پی.جی خام نزدیک به ۸۵ هزار تن بوده که ۷۵ هزار تن آن در سه سال اخیر تولید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha