۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83782181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خلیلزاد  از پاکستان برای آزادی پیمان‌کار آمریکایی درخواست کمک کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان طی سفر به پاکستان، از این کشور برای آزادی یک پیمان‌کار آمریکایی که اوایل سال جاری در افغانستان ربوده شده بود، درخواست کمک کرد.

'زلمای خلیلزاد ' جمعه گذشته و برای دومین بار در کمتر از یک‌ماه به پاکستان سفر کرد و طی دیدار با ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش این کشور درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به صلح افغانستان و امنیت منطقه‌ای رایزنی کرد.

رسانه‌های پاکستانی امروز (یکشنبه) به نقل از بیانیه مطبوعاتی سفارت آمریکا در اسلام‌آباد اعلام کردند: خلیلزاد علاوه بر درخواست از طرف پاکستانی برای کمک به کاهش خشونت‌ها در افغانستان و تسهیل در آغاز گفت‌وگوها میان گروه‌های داخلی افغانستان، خواستار نقش‌آفرینی ارتش پاکستان برای آزادی پیمان‌کار آمریکایی از چنگ شبه‌نظامیان در افغانستان شد.

سفارت آمریکا در پاکستان اعلام کرد، خلیل‌زاد برای بازیابی 'مارک فریشز' پیمان‌کار این کشور که اواخر ژانویه سال جاری در افغانستان ربوده شد، از پاکستان درخواست کمک کرد.

براساس این گزارش، خبر ربایش مارک فریشز از ولایت خوست افغانستان که ​​با بخش‌های قبیله‌ای پاکستان هم مرز است، ۱۷ بهمن‌ماه گذشته منتشر شد. فریشز ۵۷ ساله، عضو پیشین نیروی دریایی آمریکا و مدیر عامل  یک شرکت پیمانکار، است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این آدم ربایی را برعهده نگرفته است‌ با این حال برخی از مقامات آمریکایی گفتند که شبکه‌حقانی، این فرد را ربوده است، گروهی که واشنگتن بارها اسلام‌آباد را به داشتن ارتباط با آن و یا پناه‌دادن به فرمانده‌هان حقانی متهم کرده است.

اواخر آبانماه سال گذشته طالبان در قبال رهایی ۳ نفر از اعضای خود، دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل که پس از ربوده شدن توسط شبکه حقانی از بیش از سه سال اسیر بودند، را آزاد کرد.

پس از این تحول، 'عمران‌خان' نخست وزیر پاکستان با استقبال از آزادی دو گروگان آمریکایی و استرالیایی گفت: اسلام‌آیاد نقش تسهیل کننده در این زمینه ایفا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha