مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در این آیین به برنامههای خود در راستای توسعه راههای استان اشاره کرد و گفت: در حدود ۱۵ سال پیش سند چشمانداز توسعه راههای استان را تدوین شد، که اکنون با گذشت این سالها بسیاری از برنامههای این سند اجرایی شده است.
حسینعلی مقصودی افزود:این سند جوابگوی شرایط امروز استان نیست و نخستین کاری که باید انجام شود، بازنگری در این سند و ترسیم افق کوتاه، میان و بلندمدت برای توسعه و بهبود وضعیت راههای استان است.
وی، بهبود وضعیت نامناسب جادههای روستایی استان را از دیگر اولویتهای استان اعلام کرد و گفت:هماینک در برخی از روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان جاده روستایی مناسبی وجود ندارد که این شایسته مردم مناطق روستایی استان نیست.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در همین راستا میطلبد، بهبود راههای روستایی را جدیتر گرفت و در طرحی که به تازگی متولی راههای روستایی را مشخص کرده است بازنگری شود.
مقصودی، تسریع در اجرای راهآهن شهرکرد به اصفهان را از دیگر برنامههای مهم این ادارهکل برشمرد و گفت: این طرح هم اینک در سه قطعه در حال اجرا است و چنانچه در خصوص برگزاری مناقصه برای اجرای ایستگاههای این خطآهن در سالجاری نیز تسریع شود میتوان عملیات اجرایی این طرح را با سرعت بیشتری انجام داد.
وی با انتقاد نسبت به نبود سند بالادستی حوزه گردشگری در استان، افزود: عنوان میشود که گردشگری یکی از ظرفیتهای استان به شمار میرود اما برنامه خاصی برای استفاده از این ظرفیت وجود ندارد و به سبب همین خلا برای بخش راه و شهرسازی نیز رسالتی در این حوزه تعریف نشده است تا بتوان آن را پیگیری کرد.
به گزارش ایرنا، ادارهکل راه و شهرسازی ۱۷۸ طرح در حوزههای مختلف در دست اجرا دارد که از این تعداد ۵ طرح در ردیف طرحهای اقتصاد مقاومتی قرار دارد.
راه آهن شهرکرد- مبارکه، جاده اردل- دوپلان، جاده تیران- سامان، کمربندی شمالی بروجن و جاده بازفت از جمله طرحهای اقتصاد مقاومتی استان به شمار میرود.
در این نشست از خدمات داریوش حسینی مدیرکل سابق و حسین دهمحسنی سرپرست این ادارهکل نیز قدردانی شد.
نظر شما