۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83784016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اختصاص بسته حمایتی به صنعت مسابقات نیوزیلند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲
کد خبر: 83784016
اختصاص بسته حمایتی به صنعت مسابقات نیوزیلند

تهران- ایرنا- وزیر ورزش نیوزیلند اعلام کرد، دولت این کشور در راستای حمایت از صنایع آسیب دیده از بحران کرونا، بسته حمایتی فوری برای ساخت دو پیست جدید مسابقات اسب سواری اختصاص داده است.

وینستون پیترز که همزمان با بر عهده داشتن معاونت نخست وزیری و وزارت امور خارجه، وزیر ورزش و مسابقات نیوزیلند نیز هست، اعلام کرد رقم این بسته حمایتی که در قالب کمک به صنایع آسیب دیده ناشی از بحران کرونا است، ۷۲.۵ میلیون دلار می باشد.

این پیست ها در دو شهر ماناواتو و کرایستچرچ ساخته می شوند. جدول نحوه بودجه بندی این بسته حمایتی نیز به قرار زیر است. ۵۰ میلیون دلار کمک به آژانس های برگزار کننده مسابقات؛۲۰ میلیون دلار برای ساخت دو پیست جدید؛ و ۲.۵ میلیون دلار برای پیگیری سریع امور مربوط به درآمدهای بازی های آنلاین.
 به گفته پیترز، بحران کرونا صنعت مسابقات در این کشور را مثل یک طوفان در نوردیده است. خطر ورشکستگی این صنعت سبب شد دولت با اختصاص این بودجه موافقت کند. صنعت مسابقات در نیوزیلند که با قمار در هم آمیخته است، سالانه ۱.۶ میلیارد دلار درآمد زایی برای دولت به ارمغان دارد. این صنعت که طیف گسترده ای از مسابقات اتوموبیل‌رانی تا اسب سواری را در بر می گیرد ۱۵.۰۰۰ شغل مستقیم و ۶۰.۰۰۰ شغل غیر مستقیم در نیوزیلند ایجاد کرده است. از این رو دولت تلاش دارد با قید فوریت و اضطرار این صنعت را با ورود به سطح هشدار ۲ که از پنجشنبه ۱۴ می آغاز می شود، رونق دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha