۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 83784526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت پسماند سقز سالانه ۶۰ میلیارد ریال هزینه دارد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83784526
مدیریت پسماند سقز سالانه ۶۰ میلیارد ریال هزینه دارد

سنندج - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری سقز با اشاره به اینکه روزانه در این شهر به ازای هر نفر ۰/۹ کیلوگرم در مجموع ۱۵۱ تُن پسماند تولید می‌شود، گفت: سالانه ۶۰ میلیارد ریال برای مدیریت پسماند هزینه می‌کنیم.

اهون اردلان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اینکه در مدیریت پسماند، سالانه ۶۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود، اظهار داشت: شهرداری با وجود تنگناهای مالی و ماشین آلات فرسوده و کمبود نیروی انسانی در این حوزه تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان بکار گرفته است.
 
وی، تولید، جمع آوری، ذخیره در محل، حمل و نقل، پردازش، بازیافت دفع و دفن اصولی و بهداشتی را از مراحل مختلف مدیریت پسماند برشمرد و افزود: در هر کدام از این بخش ها، برنامه‌ها و روش عملکردی متفاوتی وجود دارد.  

اردلان با اشاره به نحوه عملکرد مدیریت پسماند سقز اضافه کرد: در مرحله تولید پسماندها، رکن اصلی شهروندان هستند که نسبت به کاهش تولید پسماند تلاش کنند و در این بخش وظیفه شهرداری اقدام جهت آموزش و فرهنگ سازی است.   

وی با بیان اینکه در سطح شهر سقز پسماند تولیدی جمع آوری شده از درب منازل شهروندان روزانه ۱۵۱ تن است، یادآور شد: این پسماندها از درب منازل و سطح کوچه‌ها به روش ترکیبی مکانیزه و دستی یا سنتی در ساعت معین جمع‌آوری و به مکان دپوی زباله منتقل می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سقز با اشاره به اینکه میزان پسماند ورودی به سایت دفن پسماند ۱۸۱ تن است، گفت: از این میزان، ۳۰ تن آن مربوط به پسماند بازار، شهر صاحب و روستاهای اطراف است که پس از جمع آوری بوسیله ماشین آلات به سایت پردازش حمل می‌شود.   

اردلان انتشار بیماری، تجمع جوندگان و حشرات موذی، گازهای گلخانه‌ای، گرمایش زمین، آلودگی آب‌های سطحی و زیر زمینی بوسیله شیرابه که هر لیتر شیرابه، ۱۰ هزار لیتر آب را آلوده می کند را از جمله اثرات و تبعات ناشی از آلودگی پسماندها بر شمرد.  

وی تاکید کرد: سالیانه ۱۰ میلیارد ریال هزینه دفن و پوشش پسماند و انجام کارهای توسعه‌ای و آماده سازی سلول‌های دفن (از جمله خاکبرداری و خاکریزی، رس کوبی، زه کشی، هدایت و جمع آوری و مدیریت شیرابه زباله) در سایت دفن روستای تاوه قران می‌شود.

اردلان یادآور شد: نیروی انسانی برای کل جمع آوری،  حمل و نقل و رفت و روب پسماند شهری سقز که سالیانه ۵۵ هزار و ۱۱۵ تن است،  فقط ۹۴ نفر داریم.  

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha