تفاهم‌نامه همکاری معاونت قرآن وزارت فرهنگ با دانشگاه فرهنگیان امضا شد

تهران- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دانشگاه فرهنگیان برای همکاری و مشارکت در برنامه‌ریزی مربوط به برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی در حوزه قرآن به امضا رسید.

این تفاهم نامه امروز (سه شنبه، ۲۳ اردیبهشت) به امضای عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان رسید.
فقهی زاده از دانشگاه فرهنگیان به عنوان کلان‌مرکز پرورش نیروهای کارآمد و اثرگذار در حوزه فرهنگ دینی یاد کرد و گفت: این اولین تفاهم نامه ای است که معاونت قرآن منعقد می کند و ممکن است این تفاهم‌نامه به چند قرارداد تقسیم شود.

وی افزود: در آرمان دانشگاه دو عنصر آموزش و پرورش نقش اساسی داشته و در نظام ارزشی اسلام علم را به عنوان عامل مهم برتری می شناسیم که در طول تقوا و جهاد فی سبیل الله قرار دارد. یعنی اگر معیار عمومی برتری در اسلام تقواست، در معیارهای فرعی می توان از علم و جهاد یاد کرد. این تفاهم نامه به مثابه یکی از اجزای مجموعه ای است که وظایف فرهنگی ما را رقم می زند.

حسین خنیفر با ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه طی دو سال ۸۵ هزار دانشجوی علاقه مند به معارف دینی را جذب کرده است و اکنون ۹۸ پردیس در ۳۱ استان داریم.
وی افزود: طرح سراج با موضوع حفظ جزء۳۰، دوشنبه های قرآنی، کاروان های نور در ماه رمضان به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود و برخی دانشجویان موفق به کسب رتبه های برتر در مسابقات قرآنی شده اند.

طبق ماده سه این تفاهم نامه زمینه های همکاری میان معاونت قرآن و دانشگاه فرهنگیان در راستای همکاری و مشارکت در برنامه ریزی مربوط به برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی در حوزه قرآن و عترت ویژه دانشجویان دانشگاه در رشته های مختلف قرآنی خواهد بود. 
ایجاد امکان استفاده از امکانات طرفین برای اجرای برنامه ها و فعالیت های قرآنی مشترک در سطح پردیس ها و مراکز دانشگاه با رعایت قوانین و مقررات، همکاری در ارائه اطلاعات و آمار فعالیت های قرآنی و اطلاعات پایگاه دانشگاه به معاونت قرآن و عترت به منظور استفاده در سامانه جامع قرآنی کشور و برنامه ریزی برای مشارکت جدی استادان، دانشجویان و کارکنان در برنامه های قرآنی از دیگر زمینه های همکاری در این تفاهم نامه ذکر شده است.
همکاری در برگزاری کارگاه های تخصصی، جشنواره ها، نمایشگاه ها و همایش های مشترک و آزمون های سراسری قرآن و عترت و همچنین بهره گیری از اساتید و متخصصان دانشگاه در تهیه و تولید ویژه نامه های علمی و انجام مطالعات کاربردی قرآن و عترت در حوزه فعالیت های تبلیغی و ترویجی از دیگر موارد ذکر شده این تفاهم نامه است.
بر اساس این تفاهم نامه همکاری در توسعه کتابخانه های دانشگاه و تجهیز آن به منابع قرآنی و روایی و نیز همکاری مشترک به منظور آموزش مربیان قرآن و به روزرسانی و ارتقای سطح دانش قرآنی دانشجویان و فعالان قرآنی و شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی در دانشگاه طی دو سال صورت خواهد گرفت. 
پیگیری و اجرای این تفاهم نامه را سیدکامران میرمعینی معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و حجت الاسلام علی ملانوری مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عهده دارند که از طریق تشکیل یک کمیته مشترک انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha