شناسایی ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در همدان

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸
کد خبر: 83785261
شناسایی ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اقدام به احصای ۳۰ مورد فرصت های سرمایه‌گذاری و تهیه گزارش‌های مطالعات، امکان‌سنجی و پیش امکان‌سنجی به زبان های فارسی و انگلیسی جهت ارائه به سرمایه‌گذاران کرده‌است.

ناصر محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فرصت های پیش بینی شده در بخش صنعت و معدن شامل ۱۵ طرح بوده که مطالعات و امکان سنجی دقیق بر روی این طرح ها صورت گرفته است.

وی درباره طرح «استحصال تانن» در تویسرکان بیان کرد: تانن ماده ای شیمیایی است که از مواد طبیعی نظیر پوست درختان یا بعضی خشکبار مانند گردو و پـسته استحصال می‌شود و  این ماده توانایی دارد تا هر الیافی را در مقابل پوسیدگی مقاوم کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان اضافه کرد: در چین باستان ماهیگیران از این ماده برای مقاوم کردن تورهای ماهیگیری در مقابل پوسیدگی استفاده می‌کردند و امروزه هم در صنعت چرم سازی، از این ماده در حالت مـایع خود که معروف به «اسید تانیک» است، استفاده می شود.

محمودی بیان کرد: تولید خاک نسوز و پودرهای معدنی میکرونیزه از دیگر طرح های مورد مطالعه بخش صنعت است که هدف از اجرای آن تولید و فراوری انواع کانی‌های معدنی غیرفلزی با ظرفیت سالانه ظرفیت سالانه طرح ۳۸ هزار و ۴۰۰ تن انواع پودرهای معدنی است.

وی افزود: اجرای طرح تولید الکل، انواع کود آلی و خوراک دام از پسماند آن در شهرک و نواحی صنعتی شهرستان اسدآباد نیز مد نظر است چراکه با اجرای آن برای ۱۷۵ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان اظهار داشت: ظرفیت سالانه این طرح شامل ظرفیت اسمی تولید اتانول به میزان هشت هزار ۵۰۰ تن، تولید انواع کود آلی به میزان پنج هزار و ۱۰۰ تن و تولید خوراک دام به میزان هفت هزار و ۶۵۰ تن است.

محمودی ادامه داد: تولید اتانول برای مصارف طبی شیمیایی از ملاس چغندر و تولید انواع کودهای آلی و خوراک دام از پسماند ناشی از تولید الکل در این طرح پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح تولید الیاف شیشه در ملایر از دیگر فرصت های سرمایه گذاری بخش صنعت به شمار می رود گفت: فرآیند تولید الیاف شیشه شامل آماده سازی و اختلاط مواد اولیه، ذوب شیشه، کشش الیاف، سایزینگ با اعمال پوشش رزینی، جمع کردن الیاف و در نهایت تولید محصول نهایی «رووینگ و مت» از الیاف شیشه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: ظرفیت اسمی این طرح ۴۰ هزار تن و  ظرفیت عملی معادل ۳۲ هزار تن در سال پیش بینی شده است و با اجرای آن در زمینی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع با زیر بنای ۵۴ هزار متر، برای ۱۹۴ تن شغل ایجاد می شود.

محمودی اضافه کرد: اجرای طرح تولید پلی سیلیکون با تولید پلی سیلیکون با خلوص ۹۹,۹۹ درصد با ظرفیت سالانه ۱۰ هزار تن در شهرستان همدان می تواند برای ۱۶۱ جویای کار در این حوزه اشتغال ایجاد کند.

وی اظهار داشت: طرح تولید تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی برای موارد بیمارستانی، ساخت «ایمپلنت هیپ» و «یونیت دندانپزشکی» نیز در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع واقع در شهرستان همدان مدنظر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان ادامه داد: این طرح با ظرفیت اسمی تولید ۵۰ هزار عدد تجهیزات پزشکی، سه هزار عدد ایمپلنت هیپ و ۱۰۰ عدد یونیت دندانپزشکی در سال مطالعه شده و می تواند برای ۱۱۲ نفر شغل ایجاد کند.

محمودی بیان کرد: طرح تولید سلول‌های خورشیدی نیز برای تولید یک قطعه الکترونیکی است که به کمک اثر «فوتوولتاییک»، انرژی نور خورشید را مستقیم به الکتریسیته تبدیل می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: ظرفیت سالانه این طرح، تولید ۷۲ هزار عدد صفحه و نوارهای خورشیدی ۲۵ وات، ۴۵ هزار عدد ۴۰ وات، ۳۶ هزار عدد ۵۰ وات و ۱۸ هزار عدد صفحه و نوارهای خورشیدی ۱۰۰ وات است.

محمودی طرح تولید کاغذ از سنگ در نهاوند را از دیگر فرصت های شغلی دانست و گفت: در این طرح ابتدا پودر «کربنات کلسیم» با مش مناسب با پودر «پلی پروپیلین»، «پلی اتیلن» و افزودنی ها تحت دما و فشار مناسب «هموژنایز» شده سپس مواد اولیه به «هاپر اکسترودر» منتقل و با فشار وارد «ماردون اکسترودر» شده و به حالت مذاب در می آیند.

وی ادامه داد: در طرف دیگر اکسترودر رول ورق با ضخامت بالا از دهانه قالب خارج شده و توسط غلطک های تعبیه شده و گیرهای جانبی از طول و عرض تحت کشش قرار می گیرد و پس از عبور از غلطک های به ضخامت مورد نظر رسیده و رول کاغذ جمع می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: ظرفیت تولید پیش بینی شده برای این واحد سالانه هفت هزار و ۲۰۰ تُن انواع کاغذ و مقوا بر پایه غیر سلولز است و با ایجاد این طرح در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع می توان برای ۳۹ جویای کار اشتغال ایجاد کرد.

محمودی بیان کرد: اجرای طرح ساخت ابزار الکترونیکی با هدف تولید سالانه پنج هزار عدد لامپ ال.ای.دی کم مصرف و به همین میزان فوق کم مصرف در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در شهرستان همدان نیز می تواند زمینه ساز اشتغال ۷۲ نفر شود.

وی با بیان اینکه تولید لانولین از پشم گوسفند نیز یکی از فرصت های سرمایه گذاری همدان است گفت: لانولین دارای خاصیت چرب و نرم کنندگی برای پوست انسان است از اینرو در ساخت لوازم آرایشی، پمادها، لوازم بهداشتی و موارد مشابه استفاده می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان اضافه کرد: لانولین را از چربی بدن و یا پشم گوسفند به دست می آورند و از هر یک هزار گرم پشم می توان ۷۲ گرم چربی به دست آورد؛ همچنین اجرای شدن این طرح ۵۴ شغل ایجاد می کند.

محمودی گفت: طرح تولید ملزومات مصرفی پزشکی در زمینی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع و ایجاد ۴۹ فرصت شغلی نیز پیشنهادشده و با اجرای آن می توان سالانه ۱۰۰ هزار عدد ملزومات مصرفی پزشکی شامل انواع باند، پانسمان و دریپ تولید کرد.

وی اضافه کرد: صنعت بازیافت، یک صنعت مهم و اساسی در کشور بشمار می رود که تحت آن ضایعات و قراضه های آهن و فولاد جمع آوری و با ذوب و تبدیل شدن به شمش، قابلبت استفاده مجدد را در صنعت پیدا می کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: شمش تولید شده در کارگاه های ریخته گری به قطعات با ارزش مبدل شده و بدینوسیله قراضه و ضایعات آهن و فولاد مجدد به چرخه مصرف وارد می شود بنابراین اجرای بازیافت چدن و فولاد از ضایعات در همدان به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مطرح است.

محمودی ادامه داد: در این راستا همچنین می‌توان نسبت به بازیافت روی و آلومینیوم از ضایعات به عنوان یک ظرفیت سرمایه گذاری با تولید سالانه پنج هزار تن روی و پنج هزار تن آلومینیوم در همدان اقدام کرد.

وی درباره طرح تولید لباس های پزشکی از منسوجات بی بافت گفت: منسوجات بی بافت گونه ای از پارچه است که بدون بافت تولید می‌شود بدین شکل که الیاف در هم آمیخته شده و بر روی آن‌ها عملیات اتصال انجام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان توضیح داد: در حال حاضر ۳۰ درصد از منسوجات جهان بی بافت بوده و روز به روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: منسوجات بی بافت امروزه در طرح‌های عمرانی و کارهای پزشکی بیشترین کاربرد را دارد و به عنوان تصفیه کننده خون در دستگاه های کلیه و قلب مصنوعی و نیز به عنوان پوشش های پانسمان پیشرفته کاربرد دارند.

محمودی اضافه کرد: بنابراین با ایجاد شرکت ساخت ابزار و ملزومات پزشکی در همدان می توان سالانه ۴۸۰ هزار عدد گان، ۲۰ هزار عدد شان، ۶۰۰ هزار عدد ملحفه یکبار مصرف، یک میلیون و ۴۴۰ هزار عدد ماسک سه لایه، ۷۲۰ هزار عدد کاور کفش، ۷۲۰ هزار عدد کاور آستین و ۷۲۰ هزار عدد کلاه تولید کرد.

وی بیان کرد: تولید ایمپلنت دندانی از فلز تیتانیوم از دیگر طرح های پیشنهادی بخش صنعت است که با اجرای این طرح و تولید سالانه ۱۰۰ هزار عدد ایمپلنت می توان برای ۴۱ جویای کار شغل ایجاد کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: طرح ایجاد گاوداری صنعتی گاو شیری به روش فری استال از فرصت های سرمایه گذاری بخش کشاورزی در نهاوند است که با ایجاد آن در زمینی به مساحت ۱۵۵ هزار متر مربع ۱۵۳ فرصت شغلی فراهم می‌شود.

محمودی بیان کرد: ایجاد کارخانه فرآوری سیب زمینی به روش فرنج فرایز نیز در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع با زیر بنای ۱۰ هزار ۲۰۰ متر مربع و ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی از فرصت های پیش بینی شده برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

وی محصول سیر را از فرصت های مناسب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این استان دانست و گفت: تولید پودر سیر با در پیش گرفتن فرایندی از جمله آماده سازی اولیه، شستشو و ضدعفونی کردن، پوست گیری، خردکردن، خشک کردن، آسیاب کردن، پر کردن پودر سبز و بسته بندی، بسته بندی در جعبه‌های مقوایی و بسته بندی در کارتن است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان اضافه کرد: اجرای طرح تولید فرآورده‌های دانه‌های آسیاب شده از جمله سیر در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرستان اسدآباد ۲۹ فرصت شغلی برای جوانان مشتاق به فعالیت در این عرصه ایجاد می کند.

محمودی ادامه داد: طرح تولید فرآورده های سیب زمینی در شهرستان بهار نیز به منظور ایجاد قابلیت نگهداری بلند مدت، تنوع طعم، کاآریی و افزایش مصرف با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و ۳۵۰ تن چیپس سیب زمینی، ۱۰ هزار تن نشاسته سیب زمینی و ۲۹ هزار تن پودر سیب زمینی در زمینی به مساحت ۲۲ هزار ۸۰۰ متر مربع و ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی پیش بینی شده است.

وی به بیان طرح‌های مهم سرمایه گذاری در بخش گردشگری به عنوان یکی از دیگر ظرفیت های همدان پرداخت و گفت: طرح احداث اقامتگاه بوم گردی در مناطق نمونه گردشگری شامل خدمات اقامتی در مناطق تفریحی سیاحتی مورد تاکید است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: در راستای گردشگری سلامت سرمایه گذاری برای احداث و تجهیز شهرک سلامت در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و ایجاد یک هزار و ۲۴۷ شغل مد نظر است.

محمودی اظهار داشت: طرح ایجاد مجتمع اقامتی سه ستاره با در نظر گرفتن ارائه خدمات اجاره اتاق‌های هتل، عرضه صنایع دستی مربوط به استان و شهرستان به بازدید کنندگان، وجود رستوران سنتی و فست فود مناسب با سلیقه افراد، وجود سالن بازی برای کودکان و شهربازی کوچک در شهرستان ملایر یکی از فرصت های سرمایه گذاری است.

وی اضافه کرد: طرح ایجاد منطقه نمونه گردشگری در سد اکباتان همدان، منطقه گردشکری تاریکدره، حیدره، دره مرادبیک، مجموعه دهکده گردشگری با ایجاد سوئیت و باغ ویلا برای واگذاری، اسکله ماهگیری قایقرانی، پینت بال، اسکی روی چمن، اسکی زمستانی، مسیر پیاده روی فضای سبز رستوران ایرانی و فرنگی، فود کورت و غرفه های سوغات و صنایع دستی، پیست کارتینگ، زمین موتور کراس، زمین موتور چهار چرخ، شهربازی سر پوشیده و باغ پرندگان از دیگر ظرفیت های سرمایه گذاری بخش گردشگری در این استان پیشنهاد شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: ایجاد پارک آبی با هدف فراهم کردن منطقه ای تفریحی گردشگری با تفریحات آبی در زمینی به مساحدت ۱۵ هزار متر مربع در شهرستان همدان و ظرفیت پذیرش سالانه ۹۰۰ هزار نفر می‌تواند ۵۴ فرصت شغلی ایجاد کند.

محمودی به ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش انرژی پرداخت و اظهار داشت: طرح ایجاد نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی با هدف تامین برق در زمینی به مساحت ۲۰ هزار هکتار و خلق ۲۰ شغل تنها فرصت حوزه انرژی است که از سوی مرکز خدمات سرمایه گذاری همدان شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha