تکرار لفاظی‌های پمپئو در بدو ورود به سرزمین‌های اشغالی

تهران – ایرنا –وزیر امورخارجه آمریکا ساعتی پیش(روز چهارشنبه) در بدو ورود به سرزمین‌های اشغالی، ضمن پنهان کردن نیت اصلی خود از انجام این سفر، رایزنی با مقامات اسرائیلی درخصوص دو موضوع ایران و شیوع ویروس کرونا را برنامه اصلی این سفر اعلام کرد.

مایک پمپئو در بدو ورود به سرزمین های اشغالی، در یک پیام توئیتری، ضمن انتشار تصاویری از ورودش به فرودگاه تل‌آویو درحالی ماسکی با نقش و نگار پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را بر صورت داشت، بار دیگر لفاظی‌های ضدایرانی خود را تکرار کرد و نوشت: برای هماهنگی با بینامین نتانیاهو درخصوص مقابله با دو تهدید اساسی یعنی کووید – 19 و ایران به اسرائیل آمده ام.

سفر جاری مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی گمانه زنی‌های بسیاری را در مورد دلایل سفر وی در آستانه تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری ایجاد کرده است. 
همزمان با بحران شیوع ویروس همه گیر کرونا در حالیکه مقامات و رهبران کشورها برای گفتگو و رایزنی در خصوص مسائل مختلف از ویدئو کنفرانس برای رفع نیازها استفاده و از دیدارهای رودررو پرهیز می‌کنند، پمپئو با وجود ابقای محدودیت‌ها برای وزارت خارجه آمریکا در راستای مبارزه با کرونا، تصمیم به سفری از پیش تعیین نشده به سرزمین‌های اشغالی گرفته تا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بنی گانتس رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی دیدار کند. 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در همین راستا با اشاره به دلایل سفر وی نوشت: موضوع ایران و مبارزه با ویروس کرونا آشکارا برای انحراف اذهان است. پس چرا سفر به سرزمین‌های اشغالی برای پمپئو فوری و ضروری تلقی می‌شود؟   

هاآراتص روز گذشته در گزارشی افشا کرد که "مایک پمپئو" در سفر یک‌روزه خود به سرزمین‌های اشغالی، علاوه بر موضوعاتی مانند ایران و الحاق کرانه باختری، به نگرانی آمریکا از توافقات اقتصادی اسرائیل با چین خواهد پرداخت.
روزنامه هاآرتص همچنین درباره سفر پمپئو به سرزمین های اشغالی می‌نویسد: آمریکا در حال حاضر به دنبال تصویب یک قطعنامه جدید شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران است اما در صورت وتو چین و روسیه در این موضوع، ایالات متحده خواستار بازگرداندن تمام تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران می‌شود. 

این روزنامه این لحظه را برای نتانیاهو منتقد توافق هسته‌ای ایران، رضایت بخش توصیف کرد و افزود که مقامات آمریکایی و صهیونیستی در این مورد تبادل نظر خواهند کرد. 
این رسانه صهیونیستی در ادامه آورده است: اما به غیر از این دو موضوع سفر وزیر خارجه آمریکا در آستانه شکل گیری توافق نتانیاهو و گانتس برای تشکیل کابینه و همچنین تصمیم یکجانبه آن‌ها برای الحاق کرانه باختری بسیار مهم است. پمپئو ماه گذشته میلادی تصمیم گیری درمورد پیشبرد برنامه الحاق کرانه باختری را کاملا به اسرائیل واگذار کرد. 
نگرانی جامعه بین الملل از الحاق یکجانبه کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی در میان دولت‌های اروپایی و کشورهای مسلمان و عرب رخنه کرده است به صورتی که اخیرا وزیر خارجه امارات و برخی کشورهای اروپایی نسبت به این موضوع هشدار داده و تهدید به قطع روابط با رژیم صهیونیستی کرده‌اند. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha