۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83788627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید ۷۵۶ هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی برای مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به موفقیت کم‌نظیر استان در تهیه و توزیع محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی گفت: در راستای مقابله با بیماری کرونا، ۷۵۶ هزار و ۵۰۰ لیتر از این اقلام در استان تولید و این محلول‌ها در همه شهرستان‌ها به مرحله اشباع رسید.

جلال غفارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت محلول‌های الکلی در آذربایجان‌غربی تنها ۲ هفته پس از آغاز شیوع بیماری کرونا به مرحله اشباع رسید و در حال حاضر بیش از ۲ ماه است که از مرحله اشباع عبور کرده است.

وی در تشریح نحوه مدیریت بازار محلول‌های ضدعفونی در آذربایجان‌غربی بیان کرد: طی روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، به منظور رفع نیاز شهروندان به محلول‌های الکلی ضدعفونی‌کننده، الکل‌های بسته‌بندی ۷۰ درجه به میزان ۹۸ هزار لیتر و  الکل ۹۶ درجه به میزان ۲۲ هزار و ۶۰۰ لیتر از طریق انجمن داروسازان و ۲ شرکت دارویی در سطح همه داروخانه‌های استان از شمال تا جنوب توزیع و در بسته بندی‌های کوچک در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به دریافت بیش از ۱۰۰ مورد درخواست تولید محلول‌های ضدعفونی در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: پس از بررسی همه آنها، ۳۰ مورد پروانه به ۲۱ واحد تولیدی شامل ۱۱ واحد در ارومیه، چهار واحد در خوی، ۲ واحد در ماکو، ۲ واحد در مهاباد، یک واحد در نقده و یک واحد در میاندوآب صادر شد.

وی اظهار کرد: این واحدها با حداکثر ظرفیت وارد مدار تولید شده و ۷۵۶ هزار و ۵۰۰ لیتر  ژل و محلول ضدعفونی الکلی تولید کردند که از این میزان ۵۷۷ هزار و ۳۱۷ لیتر جهت رفع نیاز استان توزیع شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: پس از آن با هدف کاهش بار تقاضا از بازار، آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و داروی استان به صورت شبانه‌روزی بالغ بر ۱۱ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده بر پایه الکل و طبق پروتکل اعلامی سازمان بهداشت جهانی (WHO) تهیه و برای رفع نیاز اولیه کادر در سطح مراکز درمانی و واحدهای ستادی دانشگاه توزیع کرد.

به گزارش ایرنا، بازار آذربایجان‌غربی از اواسط اسفند سال گذشته در خصوص توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده به مرحله اشباع رسید و این روند همچنان ادامه دارد.

در خصوص ماسک و دستکش نیز در حال حاضر، روند توزیع مطلوب بوده و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha