۷۵ درصد مطب‌ها در استان زنجان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

زنجان - ایرنا - رییس اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت: پایش‌های انجام گرفته نشان می‌دهد تاکنون ۷۵ درصد مطب‌ها و ۹۵ درصد کلینیک‌های این استان پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی در ارتباط با پیشگیری از بیماری کرونا را رعایت می‌کنند.

 دکتر محمد محرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نشان می‌دهد که برخی مطب‌ها نسبت به پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بی‌توجه بودند که تذکرات لازم به آنها داده شد.

وی اضافه کرد: با آغاز شیوع بیماری کرونا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی فعالیت محوطه را بر مراکز هدف مورد توجه داد و نسبت به پیاده سازی دستورالعمل‌های یاد شده اقدام کرد.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس اغلب نظارت‌ها در مراکز، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که کارشناسان اداره نظارت ضمن بازدید از مطب‌ها، کلینیک‌ها و مراکز جراحی محدود، این مراکز را موظف کرده اند که پوسترهای آموزشی را برای حفاظت شخصی در معرض دید مراجعان قرار دهند و علاوه بر آن، غربالگری مراجعان به خصوص در مراکز جراحی محدود و حتی در بعضی مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی نیز انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنان نوبت‌دهی در مطب ها به صورت تلفنی توسط منشی انجام می گیرد، گفت: این کار با هدف کاهش مراجعات و جلوگیری از تجمع افراد انجام می گیرد و از طرفی تمامی  وسایل مشترک از قبیل مجلات، در سالن انتظار مراکز درمانی باید حذف شوند.

محرمی افزود: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی مراکز درمانی ملزم شده اند که مراجعه کنندگان را به استفاده از وسایل حفاظت شخصی مثل ماسک و دستکش ترغیب کنند و علاوه بر آن، مواد و ژل ضدعفونی کننده به وفور در دسترس آنان باشد که در بدو ورود و هنگام خروج، خود و وسایل شخصی‌شان را ضدعفونی کنند و مراجعه فرد نیز به مراکز درمانی درصورت امکان بدون همراه باشد.

این مسؤول ادامه داد: اقدامات اداره نظارت بر درمان دانشگاه در روزهای کرونایی، انجام کارها با کمترین مواجهه عملی و کاهش تردد و مراجعات در مراکز درمانی بود.

وی اظهار داشت: بر این مبنا در این  ایام مراکز متعددی ازجمله مراکز درمانی معین، شامل تمامی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان، که به طور مستقیم درگیر پذیرش، بستری و تحت نظر قرار دادن بیماران مبتلا و بخشی از مراکز درمانی بستری خصوصی از جمله بیمارستان بهمن، ارتش و امام حسین و انجمن‌های خیریه کلیوی و مهرانه، پذیرای بیماران و کمک حال دانشگاه علوم پزشکی در بحث مدیریت و کنترل بیماری کرونا بودند.

رییس اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان  ادامه داد: اداره نظارت بر درمان این واحد دانشگاهی نیز در ایام کرونایی بیشتر درخصوص صدور پروانه‌ها، مجوز و صلاحیت فعالیت آنها فعال بود و همانند همه ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر در بحث کنترل بیماری، تلاش کرد که بیماران تحت پوشش تمامی سازمان‌های بیمه‌گر و تنوعی که از نظر پوشش خدمات درمانی داشتند، کمترین مراجعات را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت و مجوز تاریخ و پروانه بهره‌برداری و تمامی مسائلی که درخصوص صدور مجوز و فعالیت مراکز درمانی در دست اقدام بودند و یا تاریخ فعالیت و بهره برداری و مجوز فعالیت آنها به اتمام رسیده بود، به صورت منطقه‌ای با هدف کاهش بار مراجعات در مراکز درمانی تمدید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha