۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷
کد خبر: 83788801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاریخ جدید انتخابی المپیک و نگرانی مسوولان لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا

تهران- ایرنا- فدراسیون بین‌المللی بسکتبال زمان جدید مرحله آخر انتخابی المپیک توکیو را اعلام کرد که به دلیل همزمانی با لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا، موجب نگرانی مسوولان برگزار کننده NBA شده است.

پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان بازی‌های المپیک توکیو به سال ۲۰۲۱ موکول شد و فدراسیون بین‌المللی بسکتبال نیز آخرین مرحله از رقابت‌های انتخابی المپیک را به تعویق انداخت و اعلام کرد که این مسابقات سال آینده و قبل از المپیک برگزار می‌شود.

زمان جدید اعلام شده توسط فیبا مقارن است با مرحله پلی‌آف لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا که این موضوع موجب نگرانی مسوولان لیگ NBA شده چرا که برخی بازیکنان کلیدی این لیگ باید برای انتخابی المپیک پیراهن تیم ملی کشورشان را به تن کنند.

فیبا اعلام کرده که ۴ کشور کانادا، لیتوانی، صربستان و کرواسی میزبان مرحله آخر انتخابی المپیک هستند و ۲۴ کشور در ۴ گروه ۶ تیمی به میزبانی این کشورها به مصاف هم می‌روند تا سهمیه بگیرند.

NBA اعلام کرده طبق زمان اعلام شده بازیکنانی شاخص چون «نیکولا جوکیچ» و «جیانیس آنتتوکونمپو» باید در میانه مرحله پلی آف لیگ به تیم‌های ملی کشور خود بپیوندند و برای رسیدن به المپیک تلاش کنند.

با این شرایط مشخص نیست NBA  و FIBA برای این وضعیت چه تصمیمی می‌گیرند. تاکنون لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا تغییری در زمان خود ایجاد نکرده و به نظر نمی‌رسد برای انتخابی المپیک و رقابت‌های ملی مسابقاتش را تعطیل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha