۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶
کد خبر: 83788863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا به تامین بخشی از بودجه سازمان جهانی بهداشت تن داد

تهران- ایرنا- دولت دونالد ترامپ که حدود یک ماه پیش کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت را به حالت تعلیق درآورده بود، اعلام کرده است تنها بخشی از بودجه این سازمان جهانی را تامین خواهد کرد.

به گزارش فاکس نیوز، واشنگتن، رقم این کمک را برابر با سهم چین در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده ‌است که براین اساس، رقمی که آمریکا قرار است به این سازمان جهانی اختصاص دهد، یک‌دهم مبلغ پیشین یعنی حدود ۴۰۰میلیون دلار خواهد بود.

ترامپ کمک‌های ایالات متحده به سازمان جهانی بهداشت را در ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) به حالت تعلیق درآورد و دلیل این امر را ارتقاء "اطلاعات نادرست" چین در مورد شیوع ویروس کرونا خواند و گفت دولت وی بازنگری در مورد این سازمان را آغاز می‌کند.

مقامات سازمان جهانی بهداشت ادعاهای دولت ترامپ را تکذیب کردند و دولت چین خواهان اقدام شفاف واشنگتن شد. اما به گزارش فاکس نیوز قرار است از سرگیری بودجه سازمان جهانی بهداشت توسط آمریکا به‌اندازه سهم چین در کمک به این سازمان باشد.  

ایالات متحده بزرگترین تامین کننده بودجه سازمان جهانی بهداشت بوده است و اگر کمک‌های آمریکا به این سازمان با سهم چین مطابقت داشته باشد، این بودجه براساس گزارش فاکس نیوز نزدیک به یک دهم بودجه پیشین آن که حدود ۴۰۰ میلیون دلار در سال بوده، رقم می‌خورد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha