استاندار: زیرساخت‌های فرهنگی کردستان مناسب نیست

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰
کد خبر: 83789996
استاندار: زیرساخت‌های فرهنگی کردستان مناسب نیست

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: زیرساخت‌های فرهنگی استان مناسب حوزه فرنگ و هنر نیست و باید با جدیت بیشتری در این راستا گام برداشت تا به وضعیت مطلوب برسیم.

بهمن مرادنیا روز یکشنبه در حاشیه بازدید منتخبان استان در مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم از روند ساخت تالار فرهنگ سنندج اظهار داشت: این تالار یک ظرفیت بزرگ و زیرساخت توسعه فرهنگی برای استان است که باید زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه کردستان به عنوان یک استان فرهنگی در کشور مطرح است اما زیر ساخت های آن چندان مناسب نیست، افزود: ما در استان برای برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یک سالن مناسب نداشتیم و آن کنگره با همه بزرگی با محدودیت حضور مردم هنر دوست مواجه شد.
استاندار کردستان با بیان اینکه تالار فرهنگ یک مجتمع بزرگ فرهنگی و متعلق به همه مردم استان و هنرمندان است که سرانه فرهنگی استان را افزایش می دهد،  ابراز امیدواری کرد ساختمان این تالار امسال به اتمام برسد و تجهیزات آن نیز سال آینده نصب و راه اندازی شود.
از سال ۹۶ تا ۹٨ بیش از ۲٨ میلیارد تومان برای این تالار هزینه شده و برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مرادنیا و منتخبان دوره یازدهم مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی امروز همچنین از سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج نیز بازدید کردند،  تاکنون برای ساخت این سالن ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن ۲۴۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

پیادە راە فردوسی سنندج تا پایان شهریور بە بهرەبرداری می‌رسد

استاندار کردستان همچنین در بازدید از پیاده راه فردوسی سنندج اظهار داشت:  یکی از اساسی‌ترین اقدامات در ساماندهی مرکز شهر سنندج احداث پیاده راه فردوسی است که می‌تواند به زیبایی هسته مرکزی شهر منتهی شود.

وی افزود: پیاده راه فردوسی با اعتبار ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و بازآفرینی راه و شهرسازی اعتبار دارد  و این پروژه باید در کمترین زمان ممکن و تا پایان شهریورماه سالجاری به بهره‌برداری برسد.

مرادنیا یادآور شد: ممکن است در کوتاه مدت برخی از کسبه و مشاغل نظیر تاکسی داران از وضع موجود ناراضی باشند اما با اتمام این پیاده راه اوضاع تغییر خواهد کرد و در نهایت به سود شهر و مردم سنندج خواهد بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در سال گذشته و امسال اعتبارات شهرداری از محل‌های گوناگون حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: امیدواریم این افزایش اعتبارات منجر به اجرای پروژه‌های مهم در سنندج شود و رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

مرادنیا در ادامه سخنان خود به شهردار سنندج تاکید کرد: از محل اعتبارات موجود نسبت به آسفالت و بهسازی خیابان‌ها و پیاده‌روهای سنندج اقدام کند.

 باردید از پروژە تجاری خدماتی سنە سنتر سنندج از دیگر برنامه‌های استاندار کردستان و نمایندگان منتخب مردم استان در مجلس یازدهم بود که شهردار سنندج در این بازدید گفت: این پروژە با سرمایە‌گذاری سه هزار و میلیارد ریالی سرمایە‌گذاران اقلیم کردستان عراق و این شهرستاری شروع شدە و قرار است در مدت زمان ۲ سال بە بهرە‌برداری برسد.

حشمت الله صیدی افزود: در این سرمایه گذاری شهرداری سنندج سهم ۳۳ درصدی داشته که شامل زمین احداث طرح و پروانه احداث به مبلغ ۹۴۰ میلیارد ریال دارد و بقیه اعتبارات شامل ۲ هزار میلیارد ریال از سوی سرمایه گذاران تامین می شود.

این پروژە با هدف انتقال تاناکورای سنندج اجرایی شدە و امیدواریم یکی از مشکلات اساسی شهر سنندج را بر طرف کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha