۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83790016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان ‌شمالی گفت: هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای اشتغالزایی هزار و ۵۰۰ نفر مددجوی این نهاد اختصاص ‌یافته است.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از مجموع تسهیلات اشتغالزایی بیش از هزار و ۷۰ میلیارد ریال خاصه در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های عامل است اظهار داشت: ۴۶ میلیارد ریال نیز در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی به این نهاد اختصاص‌یافته است.

وی همچنین میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده اشتغال برای صندوق امداد ولایت را نیز ۱۲۴ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین گفت: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها، صندوق امداد ولایت و توسعه طرح‌های برای اشتغال روستایی هزینه شده است.

الهی راد خاطرنشان کرد: سه هزار و ۴۶۲ مددجوی این نهاد در سال ۹۸ صاحب شغل شده‌اند که سه هزار و ۷۶ نفر آن از طریق دریافت تسهیلات بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۶ نفر از مددجویان نیز توسط بنگاه‌های کاریابی صاحب شغل شدند در خصوص اقدامات کاریابی برای مددجویان، گفت: برای هرکدام از کارفرمایانی که برای مددجویان شغل ایجاد کرده و حداقل حقوق قانون کار سال جاری را پرداخت کنند، یک بسته تشویقی در نظر گرفته‌شده است؛ این بسته شامل پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت دو سال مشروط بر فعالیت و اشتغال مددجو به مدت پنج سال در مراکز و شرکت‌های اقتصادی موردنظر است.

الهی راد ادامه داد: کارفرمایان می‌توانند به‌جای استفاده از این بسته تشویقی، به ازای ایجاد شغل برای هر فرد مددجو، وام ۵۰۰میلیون ریالی با بهره حداکثر ۶ درصد دریافت کنند.

بیش از ۵۵ هزار خانوار در قالب بیش از ۱۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha