۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 83791493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: بستر جهش تولید در بخش کشاورزی اشنویه مهیاست

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۰
کد خبر: 83791493
فرماندار: بستر جهش تولید در بخش کشاورزی اشنویه مهیاست

مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه با اشاره به ظرفیت بخش کشاورزی این شهرستان، گفت: این شهرستان با توجه به گردش مالی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریالی در بخش کشاورزی زمینه مناسب برای جهش تولید در این بخش داراست و برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

عبدالسلام مام‌عزیزی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ به نام «جهش تولید» اظهار داشت: یکی از روش‌هایی که می‌توان جهش تولید را در بخش کشاورزی محقق کرد، برطرف کردن موانع بر سر راه فعالان اقتصادی است زیرا بخش اعظم تولید توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه افزایش تولیدات کشاورزی در دستور کار قرار دارد و در این راستا برنامه‌ریزی لازم انجام شده، اضافه کرد: بی‌تردید و با توجه به قرار گرفتن در سال جهش تولید، حفاظت از تولیدات کشاورزی در کنار افزایش تولیدات امری مهم و ضروری است.

وی افزود: بستر جهش تولید به لحاظ موقعیت مناسب و ظرفیت‌های این شهرستان فراهم است و جلسات کاری و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تحقق این امر علاوه بر حوزه کشاورزی به‌صورت مستمر در سایر حوزه‌ها نیز برگزار می‌شود.

فرماندار اشنویه ادامه داد: امسال با سختی‌ها و مشکلات ناشی از بیماری کووید ۱۹ آغاز شد ولی مشکل کرونا با همکاری مجموعه همه ادارات و ارگان‌ها و مردم خیر و نیکوکار این شهرستان به خوبی مهار و مدیریت شد به طوری که با وجود افتتاح بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه در این شهرستان، نیازی به استفاده از آن به وجود نیامد.

عملکرد دولت تدبیر و امید در شهرستان اشنویه بسیار چشمگیر بوده است

«مام‌عزیزی» با اشاره به عملکرد درخشان دولت از سال ۱۳۹۲ تاکنون در تمامی حوزه‌ها در این شهرستان، افزود: عملکرد دولت به ویژه در آسفالت معابر روستایی، اجرای طرح هادی در ۱۸ روستا، احداث بیمارستان، گازرسانی به روستاها، آسفالت راه‌های روستایی و احداث سد چپرآباد بسیار چشمگیر بوده ‌است.

۱۳۰ زندانی در ایام کرونا به مرخصی رفتند

دادستان اشنویه نیز در این جلسه گفت: با بررسی پرونده زندانیان این شهرستان، ۱۳۰ نفر از آنها جهت جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا با دستور مقام قضایی به مرخصی رفتند که وضعیت آنان به صورت مستمر رصد می‌شود و خوشبختانه در ایام مرخصی هیچ‌کدام از آنان مرتکب جرم نشده‌اند.

مهدی خدادادی افزود: یکی از مشکلات مهمی که بیش از مجازات حبس، دامن‌گیر خانواده‌های زندانیان می‌شود، آسیب‌های روحی و روانی است که مددکاران، مشاوران و روان‌شناسان زندان‌ها و انجمن‌های حمایت زندانیان با برگزاری کلاس‌های مستمر، این آسیب‌ها را به حداقل ممکن رسانده‌اند.

وی در مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهرستان نیز افزود: تصرف اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز به صورت کامل رصد می‌شود و تاکنون با شماری از عاملان آن نیز برخورد قاطع صورت پذیرفته است.

شیب ابتلا به کرونا در اشنویه شدت گرفته است

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای اخیر و با حضور گسترده مردم در اماکن عمومی، شیب ابتلا به کرونا شدت گرفته و  آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزایش یافته است.

ابوبکر افشنگ افزود: ۲ مرکز نمونه‌گیری در این شهرستان راه‌اندازی شده که نقش مهمی در بیماریابی ایفا و در شناسایی موارد جدید این بیماری بسیار موثر عمل کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به روند افزایش مبتلایان به این بیماری از شهروندان درخواست می‌کنیم تا از اجتماعات خودداری و نکات بهداشتی به ویژه طرح فاصله گذاری اجتماعی را به‌خوبی رعایت کنند.

در ادامه این جلسه معاون سیاسی فرماندار و روسای جدید ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تعاون روستایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه نیز معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha