حبیب الله خجسته پور روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان سمنان در سالن غدیر استانداری ضمن تبریک هفته روابط عمومی گفت: پیش تر نقش و روش فعالیت روابط عمومی ها متفاوت و به صورت «تک گویی» بود، اما در حال حاضر به شکل «گفت و گو» تغییر یافته به این معنی که به سرعت می توان بازخوردها را پس از انتشار مطلب توسط روابط عمومی ها در فضاهای مختلف دریافت کرد.
وی ادامه داد: همانطور که در تمامی مراحل زندگی در هر سطحی مهم ترین رکن پیشرفت «آموزش» است، نیاز به آموزش روابط عمومی ها و به روز شدن آنها نیز یک نیاز اساسی است و اگر بتوانیم یافته های خود را انسجام دهیم، به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد .
وی تاکید کرد: حوزه فعالیت روابط عمومی ها بسیار گسترده است و تعریفی با این عنوان که مسوول روابط عمومی خبرنگار باشد وجود ندارد و تنها یکی از کارکردهای آنان استفاده از رسانه ها برای بازتاب ظرفیت های دستگاه های مربوط است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان ابراز داشت: روابط عمومی ها باید تلاش کنند از راه های مختلف از جمله وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها بهره جویند و به عنوان مشاور امین در کنار مسوولان جهت ارتباط با جامعه هدف و انتقال نیاز جامعه به مدیران تلاش کنند.
روابط عمومیها رقیب رسانهها نباشند
خجسته پور افزود: روابط عمومی ها نباید از هدف خود دور شوند یا به عنوان یک رقیب برای رسانه ها عمل کنند و شان رسانه را پایین آورند.
وی با اشاره به انتخاب روابط عمومی برتر در استان سمنان گفت: روابط عمومی ها در دستگاه های مختلف جنس متفاوتی دارند و این مساله باعث می شود به آسانی نتوان آنها را در مقام مقایسه قرار داد اما از آنجا که هر ساله در سطح وزارتخانه روابط عمومی برتر انتخاب می شود اگر از استان سمنان روابط عمومی توانست برتر شناخته شود، در استان نیز از آن تقدیر می شود.
وی با تاکید بر روش های نوین در اطلاع رسانی و تبلیغات گفت: تبلیغات باید به صورت غیرمستقیم انجام و توانمندی ها بازتاب داده شود .
وی اضافه کرد: سریالی مانند «نون خ» توانمندی های گردشگری استان کرمانشاه را به صورت غیرمستقیم بازتاب داد و یا موسیقی که درباره دانشگاه علوم پزشکی سمنان تهیه شده است باعث تبلیغ غیرمستقیم و موثر آن در راستای خدمات این دانشگاه است.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه مشورتی در شورای اطلاع رسانی استان سمنان گفت: این کارگروه تصمیم سازی و شورای اطلاع رسانی تصمیم گیری را انجام می دهد و برای آن ترکیبی از نماینده های مختلف به ویژه نمایندگانی از حوزه اقتصادی که عنوان این شورا نیز بر تبلیغات اقتصادی تاکید دارد حضور خواهند داشت.
وی در راستای سیاست گذاری تولید محتوا در زمان پساکرونا بیان داشت: کرونا دارای بازخوردهای متفاوت مثبت و منفی است که از رویدادهای خوشایند آن توجه بیشتر به رعایت بهداشت فردی و عمومی و تقویت آموزش های مجازی و از جمله تاثیرات منفی آن آسیب های اجتماعی و اقتصادی بود که باید به صورت کارشناسی شده بر تولید محتوا در زمان پساکرونا توجه کرد.
نظر شما