۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83792841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۶ درصد دانش‌آموزان زنجان در کلاس‌های درس حاضر شدند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳
کد خبر: 83792841
۲۶ درصد دانش‌آموزان زنجان در کلاس‌های درس حاضر شدند

زنجان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: از زمان بازگشایی مدارس با توجه به شرایط کرونایی کشور، حدود ۱۸ درصد دانش آموزان مناطق روستایی و هشت درصد دانش‌آموزان مناطق شهری در مدارس حضور یافتند که به طور تقریبی ۱۲ درصد کلاس‌های درس واحدهای آموزشی دایر بوده است.

داود بهرامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضور دانش آموزان صرفا برای رفع اشکالات درسی و مرور مطالب آموزشی و کاملا اختیاری و داوطلبانه است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اعلام شده از سوی این وزارتخانه طی چند روز گذشته از بازگشایی‌ها، ۱۰۰ درصد مدیران و معلمان در واحدهای آموزشی حضور یافته و به تدریس گروه‌های هدف خود پرداختند.

این مسؤول با اشاره به عدم استقبال دانش آموزان شهری از حضور در کلاس‌های درس ادامه داد: با توجه به دسترسی دانش‌آموزان نقاط شهری و برخوردار استان به شبکه آموزشی و دریافت آموزش های غیرحضوری از طریق فضای مجازی و اقناع نسبی دانش‌آموزان از طریق آموزش‌های الکترونیکی عدم استقبال آنها در مدارس شهری امری طبیعی است.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه طبق پروتکل‌های بهداشتی حضور دانش آموزان در واحدهای آموزشی به جهت پیشگیری از تجمع در سطح مدارس با هماهنگی مدیران واحدهای آموزشی و صرفا برای دانش آموزانی که به هر دلیل از آموزش های غیرحضوری بی بهره بودند، مقدور بود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: تا کنون در هر سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بیش از ۸۳۰ عنوان محتوای آموزشی اعم از فیلم، محتوای نوشتاری، دیداری و شنیداری متنوعی تولید شده است.

وی اضافه کرد: در جهت افزایش ضریب استفاده دانش آموزان از تولیدات محتواهای آموزشی در اقصی نقاط استان، ارتقای کمی و کیفی محتواهای آموزشی از الزامات استان در شرایط بیماری کرونایی بوده و در این ارتباط اقدامات متعددی انجام شده است.

بهرامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه زنجان با همراهی و همکاری تنگاتنگ تیمی از دبیران با تجربه، اعضای گروه‌های آموزشی استان و مناطق با همدلی و همراهی کارکنان، در تولید محتوای باکیفیت و استاندارد جزو استان‌های پیشرو محسوب می شود.

هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha