۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 83795802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت

قزوین - ایرنا - سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای بهینه سازی مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و ارایه خدمات مناسب به شهروندان انجام می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک  شهرداری قزوین، شیما زرآبادی‌پور افزود: ۲۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در ۲۴ خط دورن شهری به شهروندان قزوینی خدمت رسانی می‌کنند که از این تعداد ۷۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا و ۳۰ دستگاه مینی‌بوس سبلان نوسازی شده و ۱۲۰ دستگاه نیز بازسازی شده‌اند.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش آلایندگی و مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی با رایزنی‌های انجام شده توسط شهرداری قزوین، سوخت گازوییل یورو ۴ را به اتوبوس‌های دورن شهری اختصاص داده که تنها کلان‌شهرهای کشور از این مساله بهره‌مند بوده قزوین تنها مرکز استان دارای این سوخت است.

وی به متوقف شدن فعالیت تمامی اتوبوس‌های شهاب ناوگان اتوبوسرانی قزوین که فاقد استانداردهای یورو بوده اشاره و تصریح کرد: توقفگاه امام علی (ع) سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین دارای مرکز بازسازی بوده که هم ناوگان درون شهری قزوین را بهسازی میکند و هم معین ۴۴ شهر شمال غرب کشور است.

سرپرست معاونت ترافیک شهرداری قزوین تاکید کرد: سیستم نرم‌افزاری GPS میزان مصرف سوخت و خرابی قطعات اتوبوس‌های درون شهری را پیمایش کرده که این موضوع در نوع خود منحصر به فرد است.

به گفته زرآبادی‌پور، به منظور هدفمندسازی مصرف سوخت، در توقفگاه امام علی (ع) جایگاه سوخت ویژه اتوبوس‌های درون شهری ایجاد شده که عملیات سوخت‌گیری در آن با کارت‌های هوشمند سوخت انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی علاوه بر بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی، رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته و شاهد افزایش سفرهای درون شهری با این وسیله نقلیه عمومی هستیم اتوبوس بودیم.

این مسوول با اشاره به جا به جایی روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار شهروند قزوین توسط ناوگان اتوبوسرانی تا پیش از شیوع ویروس کرونا، افزود: ناوگان تاکسیرانی شهرداری قزوین نیز دارای سه هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی است که از این تعداد ۱۵۰ خودرو بنزینی و مابقی دوگانه سوز هستند.

وی عمر فرسودگی تاکسی را ۱۰ سال برشمرد و خاطرنشان کرد: نوسازی تاکسی‌ها باید به صورت سالانه انجام شود که این مساله تابع شرایط اقتصادی و قیمت خودرو در کشور است.

زرآبادی‌پور با تاکید بر اینکه در سال‌های ۹۵ تا ۹۸ بالغ بر ۸۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده، گفت: سال گذشته به دلیل افزایش ناگهانی قیمت خودرو، شرکت ایران خودرو فروش تاکسی را متوقف و تنها ۲۸ دستگاه تاکسی به استان قزوین تخصیص داده شد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: به منظور توزیع سوخت پاک و ارزان قیمت و همچنین بهینه سازی مصرف سوخت، هشت جایگاه CNG تحت نظارت سازمان مدیریت تاکسیرانی شهرداری قزوین روزانه به ۱۵۰ هزار تاکسی و خودروی شخصی خدمات رسانی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha