۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83795975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت و بخش خصوصی کردستان برای عبور از مشکلات همکاری کنند

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به اینکه شرایط فعلی کشور عادی نیست، گفت: دولت و بخش خصوص در این استان برای عبور از مشکلات فعلی نیازمند تعامل و همکاری بیشتری هستند.

خالد جعفری روز پنجشنبه در نشست با نمایندگان انجمن‌های کارگری، کارفرمایی و پیمانکاری استان اظهار داشت: امسال کرونا هم به شرایط اقتصادی و تحریم‌های کشور اضافه شد لذا باید با همکاری و تعامل این شرایط را مدیریت کنیم.

وی هدف از برگزاری این جلسات را مطرح کردن مسائل و مشکلات دولت و بخش خصوصی و همکاری و همفکری برای کمک به رفع این مشکلات اعلام کرد و افزود: برای حفظ اشتغال و جلوگیری از تعدیل نیرو، لازم است با هم تعامل داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: با توجه به شرایط، لازم است تصمیمی بگیریم که برای دستگاه ها قابلیت اجرا داشته باشد لذا به دستگاه ها توصیه می‌کنیم بسته به توان اعتباری خود نسبت به افزایش حقوق کارکنان حجمی اقدام کنند و دستگاه‌هایی که امکان تامین اعتبار دارند، سعی کنند حق و حقوق کارگران را حداکثری پرداخت کنند.

جعفری در ارتباط با درخواست انجمن کارگران ساختمانی برای ایجاد ایستگاه کارگری در مناطق شهری گفت: شرایط فعلی کارگران ساختمانی در شان افرادی که سخت ترین کارها را با کمترین امنیت شغلی انجام می‌دهند، نیست لذا ایجاد مکانی برای استقرار و مدیریت این کارگران امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اگر در ایجاد ایستگاه کارگری در سنندج به درستی عمل کنیم، الگوی مناسبی برای سایر شهرستان‌ها خواهد بود، یادآور شد: تمام پروژه‌ها و مناقصات دستگاه‌های اجرایی از طریق ثبت در سامانه ستاد به پیمانکاران واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: در بحث شن و ماسه، قیمت تعیین شده و اگر خارج از قیمت مصوب فروخته شود با اعلام به اداره صنعت، معدن و تجارت قطعا پیگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد.

حل مشکلات جامعه کار و تولید نیازمند تعامل روزافزون دولت با تشکل‌ها است

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات بودجه‌ای و کمبود اعتبار دستگاه‌های دولتی در خصوص اجرای سنوات تجمیعی در قراردادهای کارگری گفت: دولت باید با تصمیم گیری اساسی، راه حل مناسبی پیدا کند تا کارگران به حقوق قانونی خود برسند.

سعدی قادری دبیر کانون کارفرمایان استان کردستان با اشاره به طلب ۱۵۰ میلیارد تومانی ۱۳۰ شرکت خدماتی از دستگاه‌های دولتی، اظهار داشت: در اجرای قوانین کارگری مشکل نداریم اما باید به صورت اصولی اجرا شود.

آوات محمدی رییس کانون انجمن‌های عمرانی کردستان نیز با اشاره به مشکلات فرآروی این انجمن افزود: اعضای انجمن های عمرانی خواستار بهره‌مندی از حقوق و مطالبات قانونی خود است هر چند این مشکلات کوچکترین خللی در خدمت‌رسانی اعضای این انجمن نداشته است همچنان که در روزهای شیوع کرونا نیز بدون وقفه به کار خود ادامه دادند.

ناجی روحانی رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی سنندج نیز با اشاره به حضور و استقرار کارگران ساختمانی در میادین شهری و چهارراه‌ها گفت: باید مکانی مناسب برای تجمیع و ساماندهی کارگران ساختمانی اختصاص یابد البته تلاش های چند ساله این انجمن هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده است.

آرام فاتحی رییس کانون انجمن های صنفی کارفرمایان کردستان هم با اشاره به تعاملات مناسب برخی ادارات از جمله اداره کل کار استان با کانون کارفرمایان و کارگران تاکید کرد: اقدامات مناسبی برای حل مشکلات کانون‌ها و نیز ارتقای جایگاه کانون کارفرمایی در سطح کشور انجام گرفته اما حل کامل مشکلات؛ عزم جدی تر و مشارکت بیشتری می طلبد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha