۴۰۰ برنامه به‌مناسبت آزادسازی خرمشهر در گلستان برگزار می‌شود

گرگان - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر ۴۰۰ برنامه در این استان برگزار خواهد شد.

سرهنگ محمدرضا کاظمی امروز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت سی و هشتمین سالگرد فتح خرمشهر اظهار داشت: مهمترین و شاخص‌ترین برنامه قابل اجرا در استان، تدوین دانشنامه رزمندگان گلستانی است که با تشکیل ۱۵ کارگروه استانی و کارگروه‌های شهرستانی، مقدمات اولیه آن آماده شده و در حال تکمیل است.

وی با بیان این که ۸۰ درصد اطلاعات سرداران و رزمندگان گلستانی جمع‌آوری شده ادامه داد: در این دانشنامه به جمع‌آوری نقش بخش‌های مختلف استان مانند جهاد سازندگی، مخابرات، آموزش و پرورش و دیگر ارگان های فعال گلستان در دوران دفاع مقدس پرداخته می شود.

وی اضافه کرد: برای جمع‌آوری آثار رزمندگان و سرداران گلستانی در دوران دفاع مقدس در قالب کتاب‌های مکتوب و صوتی، امکانات کمی داریم و نیاز است امکانات بیشتری از جمله حضور پیشکسوتان و نویسندگان را در اختیار داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: به دلیل کمبود امکانات نمی‌توانیم برخی از تاریخ شفاهی رزمندگان و سرداران شهید استان را جمع‌آوری کنیم، زیرا والدین برخی از این شهدا در قید حیات نبوده و یا به علت مشکلات جسمانی قادر به همکاری با ما نیستند.

کاظمی در ادامه به برخی برنامه‌های شاخص ایام فتح خرمشهر در گلستان اشاره کرد و گفت: عطرافشانی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، برگزاری مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، رونمایی از ۲۳ کتاب مکتوب و ۴ کتاب صوتی، برگزاری شب شعر خاطره، برگزاری نمایشگاه عکس خاطره به صورت مجازی، برگزاری نمایشگاه کتاب و اسناد و افتتاح ۱۴۰ واحد مسکونی مناطق سیل زده از جمله این برنامه ها است.

وی ادامه داد: انجام موشن و اینفوگرافی، رژه خودرویی، سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس در مصلی نماز جمعه شهرهای سفید کرونایی، نشست تشریح عملیات بیت‌المقدس و نواخته شدن بانگ مقاومت و پیروزی در ساعت سوم خرداد همزمان با اعلام آزادسازی خرمشهر در ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها بخشی دیگر از برنامه‌های این ایام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha