۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83798092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه احداث پل معلق خلخال شتاب گرفت

۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83798092
پروژه احداث پل معلق خلخال شتاب گرفت

اردبیل _ ایرنا _ با پایان عملیات نمونه‌برداری از محل استقرار پل معلق خلخال در منطقه ازناو و دومین پل معلق جهان، عملیات اجرایی این پروژه بزرگ گردشگری جنوب استان اردبیل شتاب گرفت.

مجری طرح پل معلق ازناو خلخال روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این پل با لحاظ بهترین مدل‌ها در ساختار، ایمنی و مهندسی در تفرجگاه زیبای ازناو ساخته می‌شود.

حمید راضی‌ظهر افزود: پل معلق  تفرجگاه ازناو خلخال که جزو پل‌های بزرگ در دنیا بشمار می‌رود، دومین پل معلق طویل جهان است که دارای ۴۹۰ متر طول است و تنها چهار متر اختلاف با بزرگترین پل معلق جهان دارد ، طوری که طول بزرگترین پ‍ل معلق جهان که در کشور سوئیس و در پای کوه آلپ احداث و در گینس ثبت شده ۴۹۴ متر است.

مجری طرح پل معلق ازناو با بیان اینکه پل معلق ازناو بین ۲ قله کوه ازناو ودر بلندای منطقه زیبا و چشمه پرآب ازناو احداث می‌شود  بیان‌کرد:‌ مطالعات اولیه این پروژه سال گذشته در مرکز استان انجام شده و مستلزم مطالعات فاز دوم بود که این مطالعات از ۲۰ روز پیش آغاز شده و در حال انجام است تا وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.

وی انجام مطالعات کارشناسی و کاربردی را شرط اول در اجرای این طرح دانست و تصریح‌کرد:‌ تلاش بر این است تا با مطالعه دقیق زمینه برای اجرای پروژه منطبق بر اصول مهندسی و ایمنی کامل را فراهم آوریم.

راضی گفت:‌ در اجرای این پروژه از تکنولوژی‌ها و تجهیزات مدرن و نوین بهره‌برداری می‌شود و به غیر از بست‌ها و اتصالات لازم که وارداتی خواهد بود تمامی تجهیزات از شرکت‌های داخلی و تولیدات بومی تامین خواهد شد.

مجری طرح پل معلق ازناو اظهارداشت:‌ با توجه به اینکه این پل دومین پل معلق بزرگ جهات بوده تلاش می‌کنیم تا پایان سال زمینه برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه فراهم شده و برای سال آینده آماده ورود گردشگران شود.

فرماندار خلخال نیز گفت: طولانی شدن زمان استعلامات اداری و بوروکراسی زمان‌بر حاکم موجب افزایش هزینه ساخت پل معلق این شهرستان شده، طوری‌که برآورد هزینه سه سال پیش اجرای این پروژه بزرگ گردشگری جنوب استان اردبیل و در زمان پیشنهاد ساخت این پل از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم‌اکنون به پنج برابر افزایش یافته است.

فریدون بابایی افزود: برغم همه مشکلات اراده سرمایه‌گذار برای ساخت پل معلق ازناو موجب شد تا همه مراحل اداری این پروژه طی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha