مواسات و همدلی مومنانه، حلقه‌ای از مجموعه معارف دینی است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، مواسات و همدلی مومنانه را حلقه‌ای از مجموعه معارف دینی دانست و گفت: اگر به این موضوع، جزیره‌ای نگاه نکنیم، همه زیبایی‌های دین با هم دیده می‌شوند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار با مسئولان کمیته‌های قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار داشت: با فعالیت مجموعه قرارگاه همدلی، مواسات جان تازه‌ای گرفت و هیچگاه مانند این زمان زیبایی‌های مواسات را مشاهده نکرده بودیم و از این پس این نهال نیازمند رسیدگی جدی‌تر است تا با ثبات و پایداری دائمی بتواند دست جامعه دینی را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین انتقال تجربیات مفید و مؤثر در حوزه مواسات را به سایر نقاط کشور بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: استان قزوین تجربیات بسیار خوب، نو و مفیدی در این ایام کسب کرد و لازم است تجربیات مواساتی استان را با سایر استان‌ها به اشتراک بگذاریم تا شاهد هم‌افزایی بیشتر باشیم.

وی شناسایی ظرفیت‌های مواساتی را بسیار مهم دانست و گفت: باید نیازهای دقیق نیازمندان و منابع تأمین آنها با سامانه دقیقی شناسایی شود چرا که ادامه کار مجوعه‌ مواسات، نیازمند تقویت‌ ساز و کارهاست و امیدواریم این مهم تحقق یابد تا بنایی محکم برای ادامه کار ایجاد شود.

آیت‌الله عابدینی تدوین برنامه‌های بلندمدت برای ریشه کن شدن فقر را رسالت جدید و پس از کرونای قرارگاه مواسات دانست و تأکید کرد: باید از این پس با نگاه ایجاد اشتغال و رفع نیازهای نیازمندان به صورت پایدار و دائمی فکر کنیم تا شاهد ریشه کن شدن فقر در جامعه و توانمند شدن نیازمندان باشیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در این ایام برای مواسات فرهنگی و تبلیغی در کنار مواسات معیشتی و تقویت روحیه جامعه در مقابله با بیماری کرونا بسیار خوب عمل شد و مساجد نیز در حرکت مواساتی، محور قرار گرفتند و این مهم برکات بسیاری به همراه داشت.

وی با بیان اینکه در حرکت مواسات، ادبیات اکرام به جای اطعام دیده شد، اضافه کرد: این موضوع، رشد فرهنگی و دینی جامعه را نشان می‌دهد و موجب اثرگذاری بیشتر برنامه‌ها و برکات بیشتر کارها می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha