۵ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 83799553
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مسافرت با سوغات کرونا

۵ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۵
کد خبر: 83799553
مسافرت با سوغات کرونا

بروجرد - ایرنا - مسافرت در ایام تعطیلات می تواند سبب چرخش دوباره ویروس کرونا شده و بیشترین سوغات از این سفرها افزایش میزان مبتلایان به این بیماری باشد.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا چند ماهی که در کشور ما و جهان گاهی با سیر صعودی و گاهی نزولی تاخت و تاز می کند.

هر زمان همه پروتکل های بهداشتی ارائه شده به خوبی و مو به مو اجرا شده ، روند ابتلا و مرگ و میر کرونا کاهش یافته و هر وقت اندکی بی توجهی به پروتکل های بهداشتی صورت گرفته کرونا نیز طغیان داشته است.

کنترل و مهار کرونا در گرو توجه جدی به این موضوع مهم است، کرونا شوخی بردار نیست و به گفته پزشکان و وزارت بهداشت مدتها مهمان ما خواهد بود و تنها با جدی گرفتن نکات بهداشتی می توان از این ویروس در امان بود.

رعایت نکات بهداشتی، عدم حضور در مکان ها و مراکز شلوغ و پر جمعیت و سفر نرفتن از مهمترین نکاتی است که توجه جدی به این موارد می تواند سبب نزولی شدن کرونا شود اما به نظر می رسد برخی برای رفتن به سفر، ریسک ابتلا به کرونا را می پذیرند.

در ایام نوروز که اوج شیوع ویروس کرونا بود اقدامات جدی برای جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی به شهرها و استانها صورت گرفت و در کنار آن موارد دیگری از جمله بستن تفرجگاه ها، پاساژها و مراکز غیر ضروری انجام شد که ارمغان همه این موارد کاهش شیوع کرونا شد.

اما رفته رفته اقدامات فراموش شدند و بعد از ایام تعطیلات نوروز همه چیز به حالت عادی بازگشت، همین سبب شد تا وجود ویروس خطرناک کرونا چندان جدی گرفته نشود و متاسفانه دوباره کرونا در برخی از شهرها و استانها طغیان کرد.

در شهرستان بروجرد وضعیت ابتلا به کرونا قرمز است، اگرچه آمار ابتلا به کرونا و تعداد جانباختگان آن اعلام نمی شود اما هر بار مسئولین از روند شیوع کرونا در بروجرد اعلام خطر می کنند.

حالا در این وضعیت قرمز شیوع کرونا در شهرستان، موج سفرها برای تعطیلات عید فطر آغاز شده است اگر چه از روز چهارشنبه مسافران راهی سفر شده اند و در شهر خودروهای غیر بومی به وفور دیده می شود اما افزایش سفرها با عید فطر بیشتر شده که ضروری است اقداماتی برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس صورت گیرد.

برخی این تصور را دارند که چون علائمی از بیماری را ندارند پس می توانند راهی سفر شوند و حتی به دید و بازدید هم بروند و این در حالیست که بارها اعلام شده گاهی افراد علائمی از کرونا ندارند ولی ناقل هستند.

سفر تعطیلات عید فطر می توانند زنگ خطری برای شیوع و طغیان مجدد کرونا باشد، ویروسی که می تواند جان بیماران زمینه ای را تهدید کند.

اعلام وضعیت قرمز در بروجرد

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۶ هزار نفر در بروجرد تست داده و ویزیت شده اند.

محمد کاکاوند افزود: با توجه به افزایش تعداد بیماران رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نظارت بر این طرح الزامی است.

وی اظهار داشت: فاصله گذاری اجتماعی در همه جا باید رعایت شود و در اماکنی که رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام نشود باید پلمپ شوند.

کاکاوند اضافه کرد: ظرفیت تست گیری در شهرستان بروجرد پنج برابر افزایش یافته و روزانه ۱۷۰ تست انجام می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: مراکز درمانی بروجرد فقط ظرفیت پذیرش بیماران بروجردی را دارد و کسانی که از شهرهای دیگر به عنوان مسافر وارد می شود مشکلات بهداشتی و درمانی را افزایش می دهند.

شهرستان بروجرد آمادگی پذیرش مسافر را ندارد

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: شهرستان بروجرد به دلیل شیوع کرونا تا پایان هفته آمادگی پذیرش مسافران را ندارد و همه اماکن عمومی و تفرجگاهها همچنان تعطیل است.

عبدالرحیم رحیمی افزود: وضعیت ابتلا کرونا در شهرستان بروجرد قرمز اعلام شده  و به دلیل شیوع کرونا تا پایان هفته همه پروتکل های بهداشتی با نظارت کامل انجام می شود.

وی اظهار داشت: شیوع کرونا همچنان ادامه دارد و متاسفانه مردم دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند و تصورشان این است که این ویروس تمام شده در حالی که ادامه دارد.

فرماندار بروجرد گفت: اماکن عمومی، پارک ها و تفزجگاهها مملو از جمعیت هستند که این موضوع خود می تواند سبب افزایش ابتلا به کرونا باشد  که در این راستا دستور محدود سازی دوباره اجرا می شود.

رحیمی با اشاره به وضعیت بازار افزود: بازار باید طبق پروتکل های بهداشتی فعالیت کند که استفاده از دستکش و ماسک ضروری بوده و صاحبان مغازه باید کنترل کنند که مشتریان با ماسک و دستکش وارد شوند و در غیر این صورت مغازه پلمپ می شود که اکیپ های چندگانه بازار را در این مدت کنترل می کنند.

وی اظهار کرد: رستوران ها حق بازگشایی ندارند و باید تعطیل باشند و همچنین اغذیه فروشی های سیار تا پایان هفته تعطیل و حق فعالیت ندارند.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: ورود به روستاها مخصوصا روستاهای گردشگری ممنوع بوده و اجازه ورود به روستاها داده نمی شود.

وی ورود پلاک های غیر بومی به بروجرد را ممنوع اعلام کرد و افزود: راهور و پلیس راه اجازه ندهند خودروهای با پلاک غیر بومی به بروجرد وارد شود که در صورت مشاهده توقیف می شوند.

فرماندار بروجرد با تاکید بر این که کلیه پارکها و تفرجگاهها تعطیل می باشد افزود: خودروهایی که در کنار پارکها و تفرجگاهها توقف کنند به پارکینگ منتقل شده و 2 میلیون ریال جریمه می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا با گشت و گذاری در شهر و روستاهای اطراف بروجرد مشاهده می کنی که مسافران از شهر های مختلف وارد شهرستان بروجرد شده اند و توجهی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی ندارند.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha