ستاد اجرایی فرمان امام با رویکرد اجتماعی برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند

قزوین- ایرنا- معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: امروز این ستاد در گام دوم فعالیت خود موفق‌تر از گذشته‌ بوده و با رویکرد جدید اجتماعی برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مناطق محروم گام بر می‌دارد.

مجتبی ابراهیمی روز چهارشنبه در مراسم معارفه معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان قزوین با اشاره به اهداف این نهاد، اظهار داشت: اجرای طرح‌های محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و فعالیت اجتماعی در مناطق محروم کشور رسالت مهم این ستاد است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای توسعه مناطق محروم کشور در چهار دهه فعالیت‌های چشمگیری داشته است، افزود: این ستاد در سال‌های اخیر با رویکرد جدید و نگاه اجتماعی تلاش دارد تا برای حل مشکلات مردم در کنار آنها فارغ از نگاه‌های سیاسی فعالیت کند.

این مسوول ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در گام دوم خود که مسیر تحقق ظهور و حرکت به سمت تعالی جامعه و تحقق تمدن اسلامی است در مقطعی قرار دارد که بسیاری از انگاره‌ها و ارزش‌های آغازین انقلاب دوباره در جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همین که امروز بعد از چهار دهه، فعالیت ستاد اجرایی فرمان امام با یک رویکرد جدید اجتماعی شروع شده و معاونت اجتماعی آن در استان‌ها راه اندازی گردیده، تاییدی بر این مدعا است.

ابراهیمی ادامه داد: امروز فعالیت‌های اجتماعی در راستای اندیشه متعالی حضرت امام (ره) و تفکر بسیجی در جامعه طنین انداز شده و مورد استقبال قرار می‌گیرد و مردم با اشتیاق بسیار زیادی به سمت آن حرکت می‌کنند.

این مسوول با تاکید بر بازگشت آرمان‌خواهانه به ارزش‌ها و انگاره‌های انقلاب، افزود: اگر می‌خواهیم در گام دوم انقلاب اسلامی به اهداف ترسیم شده برسیم باید مردم در صحنه باشند و فعالیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را تصدی‌گری و مدیریت کرده و با موفقیت به پیش ببرند.

وی افزود: خوشحال نیستیم بعد از ۴۱ سال از انقلاب اسلامی در منطقه غیزانیه خوزستان و اهواز که بخش ثروت کشور و منابع درآمدی جمهوری اسلامی است، مشکل تامین آب آشامیدنی برای مردم وجود داشته باشد از این رو، دستگاه‌های مانند ستاد فرمان امام(ره) بعد از سال‌ها با تغییر رویکرد بنا دارد مشکلات اجتماعی آنان را حل کند و در عین حال فقط کمک‌های سطح پایین به مردم نداشته باشد.

ابراهیمی یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان امام طی چهار دهه گذشته خدمات ارزنده‌ای را در حوزه محرومیت زدایی و اشتغالزایی ارایه کرده است و امروز تلاش دارد با فعالیت‌های اجتماعی خود، مردم را درگیر کارهای جهادی و اقتصادی کند.

وی از تشکیل شورای اجتماعی جوانان نخبه و سیاسی استان‌ها خبر داد و افزود: ما رقیب هیچ دستگاه اجتماعی نیستیم و با آنها موازی کاری نداریم بلکه در کنار این دستگاه‌ها بخشی از فعالیت‌های اجتماعی را برعهده خواهیم گرفت.

 ابراهیمی گفت: به عنوان مثال این ستاد با شیوع کرونا فعالیت خود را در مناطق محروم کشور آغاز کرد و برای خدمت رسانی به اقشار آسیب‌پذیر یک میلیون بسته غذایی را میان آنها توزیع نمود.

در ادامه این مراسم جواد حبیبی به عنوان معاون اجتماعی ستاد فرمان امام (ره) استان قزوین معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha